لینک های دسترسی

Breaking News

مکین از سیاست اوباما برای مبارزه با داعش انتقاد کرد


اشتن کارتر وزیر دفاع ایالات متحده روز سه شنبه از استراتیژی رئیس جمهور اوباما در مورد سرکوبی شورشیان دولت اسلامی در حالی دفاع کرد که جان مکین، سناتور ارشد جمهوریخواه و رئیس کمیته خدمات نظامی سنا، از این استراتیژی شدیدا انتقاد میکند.

سناتور مکین، که انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ را به رئیس جمهور اوباما باخت، منتقد جدی سیاست خارجی اداره اوباما است. وی در رابطه به پالیسی رئیس جمهور اوباما در مورد مبارزه با شورشیان گروه دولت اسلامی می گوید که یک پالیسی موثر نیست" به این معنی نیست که ما کاری نمی کنیم، اما دلیلی وجود ندارد تا باور کرد که تلاش های فعلی ما برای رسیدن به هدف رئیس جمهور اوباما جهت تضعیف و در نهایت نابودی شورشیان گروه دولت اسلامی کافی نیست. انچه من می گویم اینست که ما در جنگ در حال برنده شدن نیستیم و وقتی شما در جنگ در حال بردن نیستید، شما بازنده میشوید."

آقای مکین می گوید شورشیان گروه دولت اسلامی به تصرف قلمرو در عراق و سوریه ادامه داده و نفوذ خود را در سراسر شرق میانه ، افریقا و آسیای مرکزی گسترش میدهد.

اما اشتن کارتر وزیر دفاع ایالات متحده در حالیکه می گوید کار های بیشتری برای تقویت ماموریت تمرین قوت های محلی باید صورت گیرد، از پالیسی رئیس جمهور اوباما حمایت کرد" ما به شکل متداوم این استراتژی را ارزیابی می کنیم. ما این کار را پس از سقوط رمادی کردیم و تا دیروز با رئیس جمهور اوباما در پنتگان ادامه داشت، این استراتیژی درست است و نوعیت اجرای ان میتواند قوی تر شود و بخصوص در بخش زمینی قویتر خواهد شد."

اما آقای کارتر خواهان تعهد بیشتر از حکومت عراق است " به رهبران عراقی گفته ام که در حالیکه ایالات متحده برای کمک بیشتر به عراق آماده است، ما باید تعهد بیشتر را از تمام بخش های حکومت عراق داشته باشیم."

آقای کارتر برای بار اول بصورت علنی تائید کرد که برنامه حکومت برای آموزش جنگجویان شورشی میانه رو سوریه تا حدود ۶۰ تن کاهش یافته است.

XS
SM
MD
LG