لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما زادگاه آبایی اش را به قصد اتیوپیا ترک گفت


رئیس جمهور اوباما امروز یکشنبه به سفر تاریخی سه روزه خود به سرزمینی که وی را فرزند خود می پندارد، با بیانیه در حضور چندین هزار نفر در نایروبی، مرکز کینیا، خاتمه بخشید و رهسپار اتیوپیا شد.

آقای اوباما اولین رئیس جمهور ایالات متحده است که به کینیا سفر می کند. آقای اوباما در جریان بیانیه اش از مردم کینیا بخاطر استقبال فوق العاده شان ابراز تشکر کرد. وی همچنان از اوما ، خواهر ش، سپاسگزاری نمود و گفت که وی را سی سال قبل با مناطق مختلف کینیا آشنا ساخت.

آقای اوباما در خطاب به رئیس جمهور کینیا گفت" می خواهم از مهمانوازی و کار مشترک ما در این سفر و بودن در اینجا تشکر کنم . افتخار می کنم که اولین رئیس جمهور ایالات متحده استم که به کینیا می آیم و معلومدار اولین رئیس جمهور امریکایی کینیایی الاصل استم که از کینیا بازدید می کنم."

رئیس جمهور اوباما به حاضرین، به خصوص جوانان، از امیدواری صحبت کرد و گفت که فرصت ها منتظر آنهاست" یک جوان جاه طلب و با همت کینیایی امروز نباید کاری را انجام دهد که پدر کلان من انجام میداد یعنی به کارفرمای خارجی اش کار میکرد. شما مجبور نیستید آنچه را که پدر من انجام داد، انجام دهید و منزل خود را برای کسب تحصیلات خود و فرصت ها ترک کنید. شما آینده تان را در همین جا می توانید بسازید."

رئیس جمهور اوباما و اهورا کنیاتا رئیس جمهور کینیا، در یک کنفرانس مطبوعاتی موقف شان را در مبارزه علیه تهدید دهشت افگنی، به خصوص مبارزه علیه شورشیان گروه الشباب سومالیا، برجسته ساخته گفتند تلاش های جدی را برای مبارزه با آن هم آهنگ کرده اند.

یکی از موضوعاتی که رئیس جمهور اوباما، علاوه بر سایر موضوعات، روی آن صحبت نمود دفاع از حقوق همجنسگرایان بود. آقای اوباما حقوق همجنسگرایان در افریقا را به حقوق امریکایی های افریقایی الاصل تشبیه نمود. اما چنین معلوم می شود که اهورا کنیاتا رئیس جمهور کینیا در این مورد با رئیس جمهور اوباما اختلاف نظر داشت" برای کینیایی ها حقوق همجنسگرایان واقعا کدام مساله مورد توجهی نیست. می خواهیم که روی مسایل دیگر روزانه زندگی مردم خود توجه را معطوف داریم. مساله صحت بسیار مهم است که روی آن بحث کرده ایم."

در کینیا همجنس بازی جرمی است که تا چهارده سال حبس مجازات دارد.

رئیس جمهور اوباما کینیا را به قصد اتیوپیا ترک گفت که آخرین محل توقفش قبل از برگشت به ایالات متحده است.

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG