لینک های دسترسی

Breaking News

عبدالرشید راشد بحیث سرپرست ستره محکمه تعیین شد


د سترې محکمې نښان
د سترې محکمې نښان

ریاست اداره امور خبر میدهد که اشرف غنی احمدزی، رئیس جمهور افغانستان طی فرمانی مطابق به حکم قانون اساسی افغانستان آقای عبدالرشید راشد، عضو شورای عالی ستره محکمه را بحیث سرپرست ستره محکمه افغانستان مقرر کرد.

تقرری آقای راشد به عنوان سرپرست ستره محکمه در حالی صورت میگیرد که به روز پنجشنبه رییس جمهور احمدزی استعفای پوهاند عبدالسلام عظیمی، قاضی القضات و رییس ستره محکمه پیشین افغانستان را پذیرفت.

رآقای احمدزی، در مراسم خاص در ارگ ریاست جمهوری - که در آن عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی و شماری از اعضای هر دو مجلس شورای ملی هم شرکت کرده بودند - مدال دولتی غازی امان الله خان را به پاس خدمات پوهاند عظیمی، که در راستای حاکمیت قانون در کشور انجام داده است به وی اعطا کرد.

رییس جمهور، در سخنرانی کوتاه اش، گفت که خدمات پوهاند عظیمی در راستای حاکمیت قانون درکشور درخور ستایش میباشد.

ستره محکمه افغانستان دارای ٩ عضو میباشد که مطابق به قانون اساسی کشور برای ۴، ٧ و ١٠ سال از جانب رییس جمهور انتخاب میشود و بعد از کسب رای اعتماد از ولسی جرگه، عضویت رسمی شورای عالی ستره محکمه را حاصل مینماید و رییس جمهور کشور، یک تن از میان این ٩ عضو شورای عالی ستره محکمه را بحیث رییس تعیین میکند.

عبدالرشید راشد، از سال ١٣٨٣ خورشیدی بدینسو بحیث عضو شورای عالی ستره محکمه ایفای وظیفه میکرد و قبل ازین هم به حیث رییس دیوان امنیت داخلی و خارجی و نظامی ستره محکمه کار کرده است .

به اساس معلومات ستره محکمه، آقای راشد، ٧٣ سال قبل در ولایت بغلان چشم به دنیا کشوده است و پس از تکمیل تعلیمات ابتدایی و ثانوی شامل فاکولته شریعات پوهنتون کابل گردیده است و بعدا در پوهنتون جورج واشنگتن ایالت متحده امریکا تحصیلات عالی خود را تکمیل کرده است.

  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG