لینک های دسترسی

Breaking News

سفر اعلام ناشدۀ وزیر دفاع امریکا به افغانستان


آقای کارتر می گوید " ما پلان داریم که تا پایان سال آینده افغانستان یک قوه منظ و مجهز هوایی داشته باشد."
آقای کارتر می گوید " ما پلان داریم که تا پایان سال آینده افغانستان یک قوه منظ و مجهز هوایی داشته باشد."

اشتون کارتر در حالی به افغانستان سفر می کند که که خشونت‌ها در افغانستان، به ویژه در مناطق شرقی، افزایش یافته است.

آقای کارتر در ولایت ننگرهار به خبرنگاران گفت که هیچ گروه تروریستی نمی تواند در افغانستان جای امنی داشته باشد.

آقای کارتر گفت که جنگ علیه داعش را تشدید میدهد "داعش در جنگ درگیر است و همچنان القاعده میخواهد برای خود لانه های امن بسازد و بار دیگر به پای بیاستد. ما باید آماده باشیم، و آماده هستیم. این گروه ها هرگز نمی توانند در ننگرهار و یا در نقاط دیگر افغانستان لانه های امن داشته باشند."

آقای کارتر در جواب سوال یک خبرنگار در مورد قوای هوایی افغانستان گفت " ما پلان داریم که تا پایان سال آینده افغانستان یک قوه منظ و مجهز هوایی داشته باشد."

آقای کار‌تر علاوه بر مقام‌ های افغانستان، از یک پایگاه نظامی در ولایت ننگرهار دیدار نمود و با قوماندانان نظامی امریکایی مستقر در آن صحبت کرد.

دیدار اشتون کارتر از پایگاه نظامی در ولایت ننگرهار، نشانه افزایش تهدید داعش در شرق افغاستان است که در حال رقابت با طالبان برای جذب نیرو و تصرف مناطقی در آن کشور است.

علاوه بر گروه افراطی اسلامگرای طالبان، در ماه های اخیر حضور پیکارجویان گروه افراطی موسوم به دولت اسلامی یا داعش هم در افغانستان بیش از پیش گزارش شده است.

بر اساس بررسی‌های وزارت دفاع امریکا، از ابتدای سال جاری میلادی تا اواسط ماه نوامبر میزان خشونت و حملات در افغانستان در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش پنتاگون، که اخیرا به کانگرس ایالات متحده ارائه شده است، میزان تلفات نیروهای امنیتی تنها در کابل پایتخت افغانستان، ۲۷ درصد در مقایسه با مدت مشابه در سال پیش از آن بیشتر شده است.

بارک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده در واکنش به افزایش خشونت‌ در افغانستان تصمیم گرفته است حدود ۱۰ هزار نیروی نظامی امریکا را تا آخر سال ۲۰۱۶ میلادی در افغانستان نگاه دارد.

وزیر دفاع امریکا روز چهارشنبه در سفری از پیش اعلام نشده وارد عراق شد و از مقامات آن کشور خواست جنگ با گروه داعش را سرعت بخشند. این سفر بخشی از تلاش های امریکا برای جذب کمک های بین المللی بیشتر در جنگ با داعش است.

آقای کارتر همچنان به اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق رفت و با مسعود بارزانی رئیس دولت خودمختار اقلیم کردستان دیدار و گفتگو کرد. نیروهای کرد عراق تاکنون نقش مهمی در مبارزه با داعش ایفا کرده اند.

آقای کارتر پیش از افغانستان و عراق ، برای دیدار با مقام های ترکیه به انقره نیز سفر نموده بود.

XS
SM
MD
LG