لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا بچه بازی در صفوف نیروهای افغان را نادیده نمی گیرد


سازمان های حقوق بشر هم از موجودیت بچه بازی در افغانستان اظهار نگرانی کرده اند
سازمان های حقوق بشر هم از موجودیت بچه بازی در افغانستان اظهار نگرانی کرده اند

قصر سفید از موجودیت بچه بازی در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان شدیداٌ نگران است و با مقام ها و نهادهای افغان برای جلوگیری آن تلاش می ورزد.

جاش ارنست، سخنگوی قصر سفید،عصر دوشنبه گفت که «این نوع بهره کشی جنسی متناقض قوانین و تعهدات بین المللی افغانستان است. به طور عمومی، حفاظت حقوق بشر به شمول جلوگیری از بهره کشی اطفال یک اولویت مهم حکومت امریکا است.»

همزمان با این جان کمبل، قوماندان عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان، گفته است که شخصاٌ موارد سوء استفاده جنسی نوجوانان در صفوف نظامیان را پی گیری خواهد کرد.

جنرال کمبل تاکید ورزیده است که نیروهای امریکایی موارد بچه بازی را هرگز نادیده نخواهند گرفت و این گونه مسایل را با مقام های افغان به صورت جدی مطرح می کنند.

کمبل در بیانیه ای گفت «من از تمام منسوبین نظامی انتظار می برم که هرگونه سوءظن سوء استفاده جنسی را به طور فوری و بدون نظر داشت اینکه عامل یا قربانی کی است، گزارش دهند».

این بیانات مقام های امریکایی در حالی مطرح می شود که یک منسوب پیشین اردوی امریکا، دانیل کوین، به روزنامه نیویارتایمز گفته است که در سال ۲۰۱۱ شخصاٌ شاهد بهره کشی جنسی یک نوجوان از سوی یک قوماندان پولیس محلی در ولایت هلمند بود. آقای کوین ادعا کرده که پس از برخورد با قوماندان پولیس، او نخست از محل وظیفه تبدیل و سپس به تقاعد سوق داده شد.

وزارت داخله افغانستان هم روز سه شنبه با نشر اعلامیه ای گفت که گزارش ها در باره احتمال بچه بازی از سوی منسوبین پولیس محلی را با جدیت بررسی می کند و در صورتی که درست ثابت شوند، با عاملان با قاطعیت برخورد خواهد نمود.

این وزارت همچنان گفته است که در دو سال گذشته ۱۰۸ منسوب پولیس محلی را به دلیل خلاف ورزی ها و بدرفتاری ها بازداشت کرده است.

XS
SM
MD
LG