لینک های دسترسی

Breaking News

مجرم شناختن معصوم ستانکزی در قتل ربانی


عطا محمد نور والی بلخ
عطا محمد نور والی بلخ
والی بلخ می گوید که چگونگی انتقال شخص انتحاری به کابل و زمینه سازی ماهرانۀ دیدار او با برهان الدین ربانی همه در توطیۀ قتل رئیس پیشین شورای عالی صلح گره خورده است که در آن معصوم ستانکزی مسوول است.

والی بلخ، معصوم ستانکزی را در قتل برهان الدین ربانی رییس پیشین شورای عالی صلح مجرم دانسته و خواهان تحقیقات از وی گردیده است .

آقای نور در صحبتی با رادیو آشنا گفت که ستانکزی در این قضیه غفلت کرده است و غفلت جرم است.

او گفت: "اقای ستانکزی کسی است که به سفارش وی پروفیسور برهان الدین ربانی از منزلش از شارجه به صورت عاجل خواسته شد. شخص انتحاری توسط اقای ستانکزی و درموتر آقای ستانکزی به آنجا اورده شد .من گفته ام که اگر اقای ستانکزی در این جنایت دست ندارد ، غفلت کرده است که غفلت جرم است و در این مورد اقای ستانکزی ، به نظر من، سخت مسوولیت دارد."

والی بلخ به این باور است که گروهی در عقب این قضیه وجود دارد که آنرا ماهرانه سازماندهی کرده است.

آقای نور گفت: "من فکر می کنم که یک گروه منظمی در این توطئه شریک است. کسانیکه شخص انتحاری را تا کابل رسانیده ، از وی در مهمانخانه نگهداری کرده و وی را ماهرانه در برابر استاد رسانیده اند."

از جانب دیگر ،آقای معصوم ستانکزی رییس دارالانشای شورای عالی صلح با گفتن اینکه این تبصره نظر شخصی اقای نور است ، این گفته را دور از حقیقت خواند.

ستانکزی گفت: "من به این باورم چیزی که والی صاحب گفته است نظر شخصی وی است . در این مملکت قانون جنگل حکمفرما نیست، در اینجا قانونی وجود دارد که اگر کسی مجرم شناخته شود ، از مجرای قانونی و حقوقی مورد پیگرد قرار گرفته و مجازات میشود . چگونه امکان دارد کسی که با ایشان(برهان الدین ربانی) یکجا بوده و خونشان باهم ریخته باشد ، در چنین عمل خاینانه یی دست داشته باشد."

حامد علمی معاون سخنگوی ریاست جمهوری با گفتن این مساله که حکومت افغانستان در برابر یک والی که از حکومت نمایندگی می کند نمی خواهد جبهه گیری کند از تبصره در مورد خودداری کرد.

شایان ذکر است که در جملۀ انتحاری که منجر به کشته شدن رئیس پیشین شورای عالی صلح شد، شخص معصوم ستانکزی نیز جراحت برداشته بود.
  • 16x9 Image

    حفیظ آصفی - واشنگتن

    حفیظ آصفی پس از فراغت از دیپارتمنت ژورنالیزم فاکولته ادبیات پوهنتون کابل در سال ۱۳۵۸تا کنون در رسانه های مختلف ملی و بین المللی به صفت نویسنده، ژورنالیست و منتقد هنری کار کرده است. آصفی از سال ۲۰۰۹ تا کنون در رادیو و تلویزیون آشنا صدای امریکا سرگرم کار است. 

XS
SM
MD
LG