لینک های دسترسی

Breaking News

اعمار میدان هوایی بین المللی در بامیان


میدان هوایی بامیان
میدان هوایی بامیان
داود علی نجفی وزیر ترانسپوت وهوانوردی ملکی افغانستان در مراسم افتتاح میدان هوایی شیبرتو در بامیان که میدان یاد شده ، یک میدان هوایی بین المللی و مجهز با تمام معیار های جهانی خواهد بود و قابلیت نشست و پرواز هر نوع طیاره را دارا خواهد بود.

به گفته آقای نجفی، میدان هوایی بین المللی شیبرتو با خط پرواز به طول سه کیلومتر ساخته می شود که هزینۀ ابتدایی آن در حدود ده ملیون افغانی از بودجۀ حکومت پرداخته می شود.

به گفتۀ وزیر ترانسپورت و هوانوردی ملکی افغانستان، این میدان تا سه سال دیگر آماده شده و به بهره برداری سپرده خواهد شد.

محمد کریم خلیلی، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان که این پروژه را افتتاح کرد، پروژۀ یاد شده را تحول بزرگ اقتصادی درسطح مناطق مرکزی وساحات توریستی بامیان توصیف کرد که به گفتۀ وی در آینده نقض برجسته یی در اقتصاد کشور خواهد داشت.

عبدالرحمان شهیدانی، وکیل مردم بامیان درولسی جرگه این میدان را برای رشد اقتصای باشندگان بامیان با اهمیت خوانده گفت که با اعمار این میدان که یک پروژۀ ملی می باشد، برای هزاران نفر در آن ولایت زمینۀ کار فراهم می شود.

میدان هوایی شیبرتو درحدود 35 کیلومتری غرب مرکز بامیان موقعیت دارد.

میدان هوایی شیبرتو در حالی تهداب گذاری می شود که هم اکنون یک میدان هوایی خامه در مرکز شهر بامیان وجود دارد که در آن تنها نشست و پرواز طیاره های کوچک ممکن است. اما قرار است این میدان نیز تا یک سال دیگر به کمک تیم بازسازی ولایتی نیوزیلند پخته کاری شود.
  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG