لینک های دسترسی

Breaking News

پسر خواستگار، دختر را با چاقو و چوب کشت


عکس از آرشیف است
عکس از آرشیف است

مسئولین امنیتی در ولایت بامیان می گویند که یک دختر جوان ۱۸ ساله در مرکز این ولایت با ضربات چاقو به قتل رسیده است.

این مسئولین می گویند که این دختر توسط یک پسر که قبلا خواستگار وی بوده اما خانواده و خود این دختر او را قبول نداشته است در منزلش به قتل رسیده است.

محمد علی لکزایی، آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت بامیان به رادیوآشنا صدای امریکا گفت: "شخصی بنام چمن می خواست که این دختر جوان را فرار بدهد، اما این دختر حاضر نمی شود و بالاخره چمن این دختر را توسط چاقو و چوب از بین می برد."

آقای لکزایی می گوید که فرد متهم اکنون توسط پولیس بازداشت شده و تحت نظارت است.

بعضی باشنده گان محل می گویند که فرد متهم آن دختر جوان را دوست داشته و فامیل خود را به خانه آن دختر برای خواستگاری فرستاده بود ولی دختر و خانواده اش توافق نکردند.

از سویی هم، مسئولین دفتر ساحوی کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در بامیان، از افزایش روز افزون بی سرنوشتی زنان دراین ولایت خبر می دهند. حیات الله حیات، سرپرست دفتر کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در ولایت بامیان می گوید: "متأسفانه، انواع خشونت در ولایت بامیان، به گونه های مختلف آن واقع می شود."

آقای حیات افزود: "بی سرنوشتی زنان در ولایت بامیان رو به افزایش است. متأسفانه تعداد زیادی از زنان را شوهران شان ترک کرده نه طلاق می دهند و نه هم نفقه و مخارج آنان را پرداخت می کنند که بر نگرانی های کمیسیون مستقل حقوق بشر افزوده است."

آقای حیات می گوید که افزایش موارد فرار از منزل دختران جوان در ولایت بامیان، یکی دیگر ازمشکلات فراروی زنان دراین ولایت است.

مسئولین دفتر کمیسیون مستقل حقوق بشر درولایت بامیان می گویند که، دختران جوان زمانی مجبور به فرار می شوند که خانواده های شان با فشارهای گوناگون دختران جوان شان را به شوهر می دهند که عده قابل ملاحظه از آنان ازمنزل فرار می کنند و در نتیجه سبب بروز خشونت ها علیه آنان می شود.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG