لینک های دسترسی

Breaking News

عبدالله: اقدامات خود سرانه پیامد ناگوار خواهد داشت


رئیس اجرائیه می گوید که ارزشهای جهاد پامال خودخواهی کسی نخواهد شد
رئیس اجرائیه می گوید که ارزشهای جهاد پامال خودخواهی کسی نخواهد شد

رئیس اجرائیۀ حکومت وحدت ملی می گوید که هر شخص یا گروهی که بدون نیازمندی های افغانستان دست به اقدامات خودسرانه بزند، پیامد آن ناگوار خواهد بود.

عبدالله عبدالله گفت که ارزشهای جهاد به بهای بسیار بزرگ به دست آمده است و هیچ وقت و در هیچ شرایطی پامال آرزو های خودخواهانۀ هیچ کسی نخواهد شد.

شماری از رهبران جهادی به ویژه عبد رب الرسول سیاف روز گذشته در همایشی در کابل به مناسبت ۲۶ مین سالروز خروج قشون سرخ از افغانستان، حکومت وحدت ملی را متهم کردند که مجاهدین را در حاشیه می راند.

آقای سیاف هشدار گونه گفت که دور ماندن مجاهدین از صحنه سیاسی به ثبات افغانستان آسیب های جدی را وارد می کند. سیاف گفت "اگر برای عضویت در کابینه جهاد معیار نیست، آیا وطنفروشی و جاسوسی معیار است".

رئیس اجرائیۀ حکومت وحدت ملی گفت که گاهی از رسانه پیام های تحریف شدۀ نشر شده است که گویا جهاد دیگر ارزش نداشته و شایستگی محسوب نمی شود، که به گفتۀ وی این پیام جمعی از مردم و مجاهدین را آزرده ساخته است.

آقای عبدالله گفت"من اطمینان می دهم قربانی که مردم افغانستان داده هیچ وقت دست کم گرفته نمی شود و فکر مجاهد زدایی و زدودن ارزشهای جهاد اگر در پیش یک شخص یا دو شخص در یک گوشه یا یک جایی باشد اصلا جایی را نمی گیرد".

اما آقای عبدالله گفت "در عين زمان به اين مفکوره هم معتقد نيستم که اگر من وزير بودم و يا رئیس بودم جهاد قدردانى شده و اگر نبودم مشکلات است ...امروز مردم افغانستان به خدمتگذارى فرزندان صادق شان، مجاهدين و همه ملت افغانستان ضرورت دارند و مشکلات کشور ما هم کم نيست".

عبدالله هشدارد داد که هرکسی وهر گروهی که مشکلات را دست کم گرفته باشد و بدون در نظرداشت ضرورتهای افغانستان دست به اقدامات بزند همه می دانند که عواقب ناگوار خواهد داشت.

رئیس اجرائیه با اطمینان گفت که بزرگان جهاد و مردم افغانستان با درنظرداشت امروز و فردای ملت و خیر و سعادت افغانستان، همه با هم در سایۀ جمهوری اسلامی افغانستان به مشکلات رسیدگی کرده و از فرصت ها استفادۀ خوب می کنند.

این در حالی است که به گفتۀ آقای سیاف، مجاهدین فیصله کرده اند که به زودی ائتلافی را شکل داده و به گونۀ هماهنگ در مورد نقش مجاهدین در سیاست به صدا برخاسته و موقف شان را اعلام خواهند کرد.

این رهبر پیشین جهادی همچنان گفت که تغییر ستراتیژیک در روابط افغانستان با همسایه ها و جهان بدون مشورت و آگاهی ملت، ناروا، حرام، تصرف دیکتاتورانه و فردی است و مجاهدین آن را قبول ندارد.

پیشتر از این محمد اسماعیل خان یکی دیگر از رهبران پیشین جهادی نیز با انتقاد از گزینش اعضای جدید کابینه از سوی رهبران حکومت وحدت ملی گفته بود که مجاهدین در حاشیه رانده شده اند.

این رهبر پیشین جهادی هشدار داده بود که تصمیم حکومت وحدت ملی در تشکیل کابینۀ جدید، قناعت مردم مجاهد افغانستان را حاصل کرده نتوانسته و "عدم حضور شخصیت های بزرگ جهادی مانند استاد سیاف، بسم الله خان، آقای قانونی و تفویض پست های امنیتی به گروه های چپی" باعث نگرانی جدی آنان شده است.

XS
SM
MD
LG