لینک های دسترسی

Breaking News

عبدالله: بدرفتاری در مقابل خبرنگاران تکان دهنده است


عبدالله گفت که به نهادهای امنیتی دستور داده شده که امنیت خبرنگاران تامین شود
عبدالله گفت که به نهادهای امنیتی دستور داده شده که امنیت خبرنگاران تامین شود

رئیس اجراییه میگوید که ارقام بدرفتاری در مقابل خبرنگاران از سوی مسوولین دولتی تکاندهنده است و برای جلوگیری از آن هدایات مشخص به نهاد های مختلف داده شده است.

عبدالله عبدالله در کنفرانس رسانه ها ودهه تحول که از سوی فدراسیون ژورنالیستان برای دو روز در کابل برگزار شده است، گفت که کشته شدن شش خبرنگار در سال گذشته میلادی یک رفم تکاندهنده است.

او افزود که یکی از چالشها دربرابر خبرنگاران وجامعه رسانه ها،بدرفتاری وخشونت در برابر خبرنگاران بوده است واین مشکل به مراتب بیشتر میشود زمانیکه این بدرفتاری از سوی مسوولین حکومتی صورت میگیرد.

رئیس اجراییه گفت"این یک واقعیت تلخ است که شما به آن مواجه بودید و ما شاهد آن بودیم و در این قسمت هدایات مشخص به مسوولین حکومتی به خصوص مسوولین امنیتی داده شده است".

عبدالله از رسانه ها نیز خواست در قسمت جلوگیری از بدرفتاری وخشونت در برابر ژورنالیستان با حکومت همکاری نمایند وگفت که به همین هدف وبرداشتن مشکلات از سر راه ژورنالیستان در چند ماه گذشته نشست های با مسوولین رسانه ها داشته اند تا برای مشکلات در برابر رسانه ها راه حل ها جستجو گردد.

او گفت که رسانه ها از چند سال گذشته به این طرف صد درصد دست آورد های داشته وتاثیرات خود را بالای جامعه وهمه نهاد ها داشته است.

عبدالله گفت که تعهد حکوت درحمایت از رسانه ها، آزادی بیان وخبرنگاران برگشت ناپذیر است.

دراین نشست از ندادن معلومات توسط مسوولین دولتی دروقت وزمان معین آن انتقاد صورت گرفت.

عدم دسترسی به اطلاعات

نجیب شریفی عضو فدراسیون ژورنالیستان گفت که حکومت افغانستان متوجه این اصل نیست که دنیا تحول کرده وحکومت نمیتواند که معلومات را بلاک کند ودر اختیار رسانه ها ومردم وقتی قراربدهد که به خود شان مناسب باشد.

او افزود که بعد از یک رویداد خبرنامه ویا تایید رویداد از سوی طالبان میرسد اما چند ساعت را دربرمیگیرد تا حکومت ا ظهار نظری کند.

شریفی گفت که مساله دسترسی به اطلاعات موضوع خیلی جدی است که تقریبا در مدت دوماه خیلی محدود شده ونگرانی خیلی جدی را به بار آورده است.

رئیس اجراییه تایید نمود که کاستی های از سوی حکومت در این مورد وجود دارد وگفت که یک اندازه اهداف فرق میکند وهدف طالبان ایجاد کردن وحشت ومنصوب کردن جنایتی که صورت گرفته به خود شان میباشد وبه آن افتخار میکنند اما حکومت هم نباید خاموشی اختیار کند،باید واقعیت ها در اختیار خبرنگاران قرار دهد.

دراین نشست دو روزه روی نقش رسانه ها وکار رسانه ها در دهه تحول وروی چالشها وفرصتها صحبت خواهد شد که رسانه ها نقش خود را در یک دهه گذشته چگونه ایفا کرده اند وراه های حلی برای چالشهای که در سرراه رسانه ها وجود داردنیزجستجو خواهد گردید.

عبدالله: قانون حق دسترسی به معلومات، عملی نشده است
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:36 0:00

XS
SM
MD
LG