لینک های دسترسی

Breaking News

چین از اکثر کالاهای صادراتی افغانستان تعرفه نمی گیرد


افغانستان سال گذشته ۱۴ میلیون دالر به چین صادرات داشت
افغانستان سال گذشته ۱۴ میلیون دالر به چین صادرات داشت

چین تصمیم دارد به منظور رشد اقتصادی افغانستان از ۹۵ درصد کالای های صادراتی تاجران افغان به آن کشور، تعرفۀ گمرکی اخذ نکند.

دینگ شی جون سفیر چین در افغانستان در جمعی از تاجران افغان در ولایت هرات همچنان گفت که کشورش قصد دارد پس از سرمایه گذاری بر دو پروژه بزرگ تیل آمو دریا و مس عینک در افغانستان، روابط تجاری را با این کشور گسترش دهد.

آقای دینگ همچنان از علاقمندی تاجران چینی به سرمایه گذاری در بخش های مختلف در افغانستان به ویژه در هرات سخن زد. او گفت که هرات فرصت های خوب زراعتی و صنعتی در بخش های زعفران ، قالین و سنگ مرمر دارد که در چین کمتر به چشم می خورد.

این موضوع با استقبال گسترده تاجران و مسوولان اتاق های تجارت و صنایع هرات روبرو شد.

سعد خطیبی رئیس اتاق های تجارت و صنایع هرات این حرکت مقام های چینی را موثر در رشد صنعت افغانستان خصوصاً پارکهای صنعتی هرات و از بین بردن بحران بیکاری در بین جوانان عنوان کرد.

محمد آصف رحیمی والی ولایت هرات نیز ، امنیت نسبی در این ولایت را گزینه ای مناسب برای سرمایه گذاری های خارجی و دسترسی اقلام تجارتی هرات به بازارهای کشور چین برشمرد.

سال گذشته افغانستان حدود ۱۴ میلیون دالر صادرات به چین داشت که بر این اساس، چین - بزگترین صادر کنندۀ جهان- سومین شریک تجاری افغانستان محسوب می شود.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:16 0:00

XS
SM
MD
LG