لینک های دسترسی

Breaking News

صدها فرد ملکی در ننگرهار نزد داعش زندانی است


Hafiz Saeed, ISIS leader in Afghanistan
Hafiz Saeed, ISIS leader in Afghanistan

سران قوم شینواری می گویند که گروه دولت اسلامی ده ها ساکن ولسوالی شینوار را از شش ماه به این سو در زندان های شخصی خود واقع در ولسوالی اچین زندانی کرده اند.

آنان از دولت می خواهند تا در قسمت رهایی آن افراد اقدامات لازم را انجام دهد. بزرگان قومی می گویند که افراد زندانی در نزد داعش در اچین، بیشتر موی سفیدان و جوانانی اند که هیچ ربطی با دولت نداشته و افراد غریبکار اند.

سران قومی شینوار آمار متفاوت از زندانیان شان را در نزد گروه داعش بیان می کنند. برخی از بزرگنان قوم شمار زندانیان را ۱۲۰ تن و شماری این ارقام را از تا ۲۵۰ تن تخمین کرده اند.

در گذشته، مسولان حکومتی در ولسوالی اچین آمار زندانیان ملکی که نزد گروه داعش اسیر اند، ۳۰۰ تن اعلان کرده بودند.

ملک کمین متنفذ قومی ولسوالی غنی خیل میگوید دولت باید زندان های شخصی داعش را به هرقیمت که باشداز بین ببرد.

آقای ملک کمین در مورد گفت: " افراد زیادی نزد آن گروه {گروه داعش} زندانی اند. . آنان از هر از هرمنطقه نفر را گرفته وزندانی کرده اند. در میان زندانیان طالبان هم استند، اما ما با طالبان کار نداریم ."

اقای ملک کمین افراد اسیر شده توسط گروه داعش، افراد ملکی و از قوم شینوار استند که حکومت باید آنان را از اسارت آزاد کند.

ملک محمد ظفر، یکی از سران قوم شینوار، می گوید که بازداشت باشندگان در ولسوالی اچین روز افزون است و با گذشت هر روز امار بازداشت شده گان توسط داعش افزایش میابد.

آقای ظفر گفت: " شماری زندانیان داعش هر روز افزایش می باشد افراد ملکی توسط داعش زندانی می شوند. بین ۲۰۰ الی ۲۵۰ نفر همین حالا نزد داعش زندانی استند. داعش از زندانیان می خواهد تا از آن گروه حمایت کنند."

عطالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار، می گوید تا حال هیچ نوع ارتباط با داعش در مورد زندانیان برقرار نه شده است، اما به گفتۀ او به کمک سران قومی و متنفذین تلاش صورت می گیرد تا اسرا از چنگال داعش، آزاد شوند.

آقای خوگیانی گفت: " برای رهایی زندانیان، ما نیاز به همکاری سران قومی داریم. در عین حال برای اقوام در منطقه اطمینان می دهیم برای از بین بردن داعش و پناهگاه های آنا عملیات دراز مدت راه اندازی شده تا همه مناطق از وجود این گروه پاکسازی شود."

براساس معلومات یک مقام دولتی در ننگرهار که نخواست نام وصدایش فاش شود، داعش در ولسوالی اچین ۱۲ زندان دارد که حدود ۳۰۰ تن از باشنده گان اچین در آن زندانی میباشند.

بیشتر این زندانها در ساحات زیر تصرف گروه دولت اسلامی موقعیت دارد.

XS
SM
MD
LG