لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی از افزایش طرفداران داعش در داخل امریکا


مقام های امریکا از افزایش طرفداران مجازی گروه دولت اسلامی در داخل ایالات متحده نگران اند.
مقام های امریکا از افزایش طرفداران مجازی گروه دولت اسلامی در داخل ایالات متحده نگران اند.

وزیر امنیت داخلی ایالات متحده می گوید که خطر دهشت افگنی در داخل امریکا وارد مرحلۀ جدید شده است.

جی جانسن می گوید که گروه دولت اسلامی موفقانه از رسانه های اجتماعی کارمی گیرد و به گفته او این گروه دارای این توانایی می باشد تا علاقمندان جهاد را در داخل امریکا به خود جلب کند.

وزیر امنیت داخلی امریکا در این مورد افزود که کاربرد انترنت موضوی است که کنترول آن مشکل می باشد و "ما نمی توانیم از قبل حتا معلومات ناچیزی را در مورد تلاش حمله کنندگان مستقل داشته باشیم. ازین سبب، ادارات انفاذ قانون در سطح محل الزاماً باید بیشتر به حالت آماده باش باشند و ما آنها را به کرات متوجه این مساله ساخته ایم."

آقای جانسن می گوید که هر حمله و یا اراده برای حمله به مثابۀ یک درس عبرت بوده می تواند زیرا از حملات سپتمبر ۲۰۰۱ به این سو نحوه حملات درحال تحول می باشد. به گفتۀ او اکنون بین مقامات انفاذ قانون به سطح فدرال، ایالت و محل همکاری و هماهنگی موجود می باشد.

طرفداران انترنتی

جیمز کامی، مسئول ادارۀ استخبارات داخلی امریکا (اف بی آی) هفته گذشته هوشدار داد که ممکن هزاران طرفدار دولت اسلامی در داخل امریکا موجود باشد. اما تا هنوز مشخص نشده که تهدید طرفداران این گروه چگونه تهدیدی را متوجه امریکا می سازند.

به تاریخ سوم می دو مرد مسلح در ایالت تکساز در یک محفلی که "رقابت کاریکاتور پیامبر اسلام" مسما شده بود، تلاش کردند گلوله باری کنند. این افراد در تبادله آتش با محافظین امنیتی کشته شدند و یکی از محافظین امنیتی نیز مجروح گردید.

آقای کامی گفت که اداره مربوط او به پولیس شهر گارلند تکساز در مورد احتمال حمله ساعت ها قبل هوشدار داده بود.

آقای جانسن می گوید که او و سایر مقامات فدرال می کوشند تا جلو استخدام جوانان را از طریق شبکه های انترنتی و اجتماعی در داخل امریکا بیگیرند.

نقش جوامع مسلمان

جی جانسن می گوید که واضحا رهبران جوامع مسلمان در امریکا زبان جوامع شان را بهتر از حکومت می دانند و حکومت آنها را به رسیدن به مشکلات جوانان و جلوگیری از افراطی شدن آنان ترغیب میکند. او افزود که پیشیرفت های درین زمینه صورت گرفته ولی باید کارهای بیشتری انجام یابد.

جانسن می گوید اقدامات احتیاطی از جانب اردوی ایالات متحده برای گرفتن امنیت در پایگاهای نظامی اتخاذ شده است. این اقدامات بعد از آن اتخاذ شد که اف بی آی هوشدار داد که ممکن تندروان اسلامی عساکر و یا پولیس را در محلات نظامی مورد حمله قراردهند.

میچل مکاول، عضو کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده درین اواخر گفته است که تهدید ها نسبت به پایگاهای نظامی و پولیس در محلات افزایش یافته است. او میگوید دهشت افگنان از بیرون و داخل خطری را به امنیت ایالات متحده متوجه ساخته می توانند.

XS
SM
MD
LG