لینک های دسترسی

Breaking News

اصغر: با شلیک های بی مورد خوشی را به غم تبدیل نکنید


اصغر ستانکزی کپتان تیم ملی کرکت افغانستان
اصغر ستانکزی کپتان تیم ملی کرکت افغانستان

اعضای تیم ملی کرکت افغانستان می گویند، پس از پیروزی آن تیم "به بهانۀ سرور و شادی، غم و اندوه را راهی خانه ها و قلب مردم افغانستان نکنید."

اصغر ستانکزی، کپتان تیم ملی کرکت افغانستان به تعقیب رویداد روز چهارشنبه شهر جلال آباد که در اثر شلیک های هوایی دو طفل جان خود را از داد گفت "این چندین بار است که پس از پیروزی تیم مردم به شلیک های هوایی دست می زنند می شود از دیگر شیوه ها نیز برای ابراز خوشحالی استفاده کرد."

آقای ستانکزی تصریح کرد که با شنیدن خبر کشته شدن اطفال در اثر شلیک های هوایی "اعضای تیم ملی بسیار اندوهگین اند و از مردم می خواهند تا به همچو اقدامی دست نزنند."

محمد شهزاد محمدی، وکت کیپر و بیتسمن تیم ملی افغانستان نیز از مردم و علاقمندان تیم کرکت خواست تا به عوض شلیک های بیجا و اذیت کننده برای پیروزی تیم ملی در رقابت های جام جهانی ۲۰ اووره هند، دعا کنند.

مقام ولایت ننگرهار تعهد سپرده تا به زودی عاملین رویداد را بازداشت و در جلوگیری از تکرار آن اقدامات لازمی را روی دست گیرند.

تهدیدات حیاتی شلیک های هوایی

مرمی های سقوطی شلیک های هوایی که بیشتر با سلاح کلاشینکوف و بعضاً هم پیکا صورت می گیرد، بیشتر جروحات شدید و اختلاطی را در ناحیۀ سر، بخش بالایی قفس سینه و حتی روی قلب افراد به ویژه اطفال که حین تجلیل از پیروزی تیم های ملی به بیرون از محوطۀ خانه می برآیند، ایجاد می کند.

نجیب الله کامه وال، رئیس صحت عامۀ ننگرهار به "رادیولیگ" رادیوآشنا گفت که خوشبختانه به خاطر سردی هوا و نبود افراد بیشتر در جاده ها در "شادی کاذب" مردم، تعداد کم افراد زخمی شدند.

رئیس صحت ننگرهار می گوید "در ایام تابستان که به خاطر گرمی هوا بیشتر مردم جلال آباد در بیرون منزل می خوابند، نزدیک به شانزده تن مجروح شده بود."

آقای کامه وال از تمام مردم با تاکید خواست که از شلیک های هوایی اجتناب کنند و به خانواده ها گفت که حین شادیانه های همراه با شلیک مرمی، خود و کودکان شان در داخل منزل بمانند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:24:07 0:00
لینک دانلود

نجیب الله کامه وال می گوید افرادیکه دست به شلیک هوایی می زنند اگر کدام فرزند، برادر، دختر، همسر و یا خواهر خودشان هدف مرمی های سقوطی قرار گیرد، بر آنان چه خواهد گذشت.

تیم ملی کرکت افغانستان در رقابت روز سه شنبه در برابر سکاتلند با تفاوت ۱۴ دوش، پیروز شد؛ اما این خوشحالی دیری نپایید که مردم در شهر های مختلف به ویژه جلال آباد به بهانۀ سرور و شادی به شلیک های هوایی پرداختند.

رقابت بعدی ملی پوشان افغان روز پنجشنبه در برابر هانگ گانگ است. تیم هانگ کانگ در برابر زمبابوی یک شکست را چشیده و نهایت تلاش خواهد کرد تا آن شکست را تلافی کنند.

انتظار می رود، تیم ملی کرکت افغانستان با همان ترکیب یا هم با یک یا دو تغییر در خط بالنگ، در برابر هانگ کانگ قرار گیرد.

XS
SM
MD
LG