لینک های دسترسی

Breaking News

فیلدمن: طالبان باید از فرصت استفاده کنند


دانیل فیلد من، نماینده خاص ایالات متحده امریکا برای افغانستان و پاکستان در آخرین روزهای ماموریت اش، بعد از دیدار با مقامات ارشد حکومت وحدت ملی به روز جمعه در مقر سفارت امریکا با خبرنگاران صحبت نمود. او در مورد مرگ ملاعمر، رهبر طالبان گفت که امریکا نیز فقط چند روز قبل از مرگ ملا محمد عمر اگاهی حاصل کرده است.

آقای فیلدمن، در پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد روند صلح و مذاکرات مستقیم صلح میان حکومت افغانستان و طالبان اظهار داشت که وضعیت و فرصت پیش آمده را یک فرصت مغتنم برای روند صلح و آشتی در افغانستان میشمارد. او گفت که طالبان باید از این فرصت استفاده نمایند.

آقای فیلدمن گفت "این واقعاً، یک لحظه و فرصت است که ما قویاً طالبان را تشویق میکنیم که از این فرصت استفاده نموده وارد روند واقعی صلح شوند و با پذیرش دعوت حکومت افغانستان شامل پروسه صلح شوندو شامل یک نظام مشروع سیاسی شوند که از حمایت و پشتیبانی وسیع جامعه بین المللی برخوردار است و ما توقع داریم که اینها ازین فرصت استفاده کنند و با پروسه صلح و مصالحه کنار بیایند."

نماینده خاص امریکا برای افغانستان و پآکستان، ابراز عقیده کرد که استفاده از فرصت پیش آمده به نفغ همه افغانهاست، زیرا برای پیشرفت و توسعه در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی، صلح و آشتی یک امرحتمی است.

آقای فیلدمن گفت " واضح و روشن میگویم که در میان طالبان هم عناصری وجود دارند که با تلاشهای صلح کنار می آیند و به آغوش باز قبول میکنند، زیرا صلح یګانه و کوتاه ترین راه برای رسیدن به افغانستان با ثبات است و توقع دارم که همین عناصر صلح طلب طالبان با پروسه صلح همکاری خواهند کرد."

آقای فیلدمن، ابراز امیدواری کرد که دور دوم مذاکرات مستقیم صلح میان حکومت افغانستان و طالبان به زودی آغاز خواهد شد، ولی در مورد زمان و مکان مذاکرات چیزی نگفت.

  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG