لینک های دسترسی

Breaking News

هشت مسافر هزاره از قید ربایندگان رها شدند


این هشت تن در جمع ۳۱ مسافری بودند که ۹ ماه پیش در مسیر شاهراه کابل - کندهار ربوده شدند.
این هشت تن در جمع ۳۱ مسافری بودند که ۹ ماه پیش در مسیر شاهراه کابل - کندهار ربوده شدند.

هشت مسافر هزاره که حدود نُه ماه پیش در مسیر شاهراه کابل - کندهار از سوی مردان وابسته به گروه داعش ربوده شده بودند، امروز از سوی کارمندان ریاست امنیت ملی افغانستان رها شده و به خانواده های شان در ولسوالی جاغوری ولایت غزنی پیوستند.

این هشت نفر - پنج مرد، دو زن و یک کودک - در جمع ۳۱ مسافری بودند که ۱۹ تن آنان چند ماه پیش رها شدند. گفته شده است که این هشت تن پس از درگیری میان شورشیان طالب و تندروان داعش در ولسوالی خاک افغان ولایت زابل، در منازل شخصی نگهداری می شدند.

ظفر شریف ولسوال جاغوری به صدای امریکا گفت که این افراد امروز به جاغوری رسیدند. او افزود که رهایی این افراد از قید ربایندگان به همکاری متنفذین ولایت های غزنی و زابل صورت گرفته است.

مظاهره در کابل

از سوی دیگر امروز باشنده های کابل،غزنی وبامیان درواکنش به سربریدن هفت تن از باشندگان ولسوالی جاغوری غزنی که توسط افراد گروه داعش دو روز قبل سربریده شده اند،دست به مظاهره زده و خواستار به کیفر رسانیدن عاملان آن شدند.

مظاهره کنندگان درغزنی درحالی که تابوت های افراد کشته شده را در شانه های شان حمل میکردند خواهان مجازات عاملین این رویداد وانتقال جنازه ها توسط حکومت به کابل شدند.

مظاهره کنندگان میگفتند که اگر دولت جنازه ها را به کابل انتقال ندهد آنها جنازه ها را به کابل انتقال میدهند ودرمقابل ارگ ریاست جمهوری دست به تظاهرات میزنند.

از سوی دیگر ریاست امنیت ملی ادعای طالبان را درمورد به دار آویختن افرادی داعش توسط طالبان رد مینماید ومیگوید که این افراد برای کتمان فجایع وجنایات مرتکب شده یی شان دست به همچو تبلیغات میزنند.

حمله انتحاری گروه داعش درزابل

از سوی دیگر مقامات ولایت زابل از حمله انتحاری توسط گروه داعش دراین ولایت خبردادند.

مقامات محلی درزابل میگویند که این حمله انتحاری توسط گروه داعش درولسوالی خاک افغان زابل صورت گرفته است که درنتیجه آن به تعداد ۱۵ تن از طالبان مسلح مربوط به جناح اختر محمد منصور کشته شدند.

به گفته مقامات محلی زابل،در نتیجه این حمله انتحاری والی نام نهاد طالبان درزابل نیز زخمی شده است.

درحال حاضر درگیری میان افراد گروه داعش وطالبان درولسوالی های خاک افغان،ارغنداب ودای چوپان زابل ادامه دارد.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG