لینک های دسترسی

Breaking News

پایان حمله بر پارلمان افغانستان و کشته شدن مهاجمان


هفت مهاجم در این حمله دست داشت
هفت مهاجم در این حمله دست داشت

درگیری میان نیروهای امنیتی و مهاجمان انتحاری در مقابل ساختمان پارلمان افغانستان با کشته شدن هفت مهاجم انتحاری پایان یافت.

حمله ساعت ۱۰:۲۵ پیش از چاشت با انفجار موتر بم گذاری شده در نزدیکی مقر پارلمان آغاز شد و سپس مهاجمان انتحاری از یک ساختمان نیم کاره در آن حوالی بر ساختمان پارلمان به گلوله باری پرداختند.

عبدالرحمان رحیمی قوماندان امنیه کابل به خبرنگاران درمحل حادثه گفت که مهاجمان قصد داخل شدن به مقر پارلمان را داشتند. او افزد که در این درگیری یک مهاجم خود را در نزدیک پارلمان انفجار داد و شش مهاجم دیگر از سوی نیروهای امنیتی کشته شد.

اما به دنبال انفجار موتر بم گذاری شده در مقابل ساختمان شورای ملی، صدای چندین انفجار دیگر نیز شنیده شد. اعضای ولسی جرگه به دنبال انفجار ها مجلس را ترک کردند.

حاجی نذیر احمدزی معاون دوم ولسی جرگه به صدای امریکا گفت که همه وکلا بدون اینکه آسیبی به آنان برسد ساختمان پارلمان را ترک کردند.

حمله بر ساختمان پارلمان افغانستان در زمانی صورت گرفت که قرار بود محمد معصوم ستانکزی، نامزد وزیر دفاع ملی به نمایندگان معرفی شود. قرار بود محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان آقای ستانکزی را به پارلمان معرفی کند.

به دنبال این حمله نیروهای کمکی امنیتی به سرعت به محل حادثه رسیده و زخمی شدگان که عمدتاً افراد غیرنظامی بودند به شفاخانه منتقل شدند.

محمد اسماعیل کاووسی مسوول مطبوعاتی وزارت صحت عامه افغانستان به صدای امریکا گفت که به تعداد ۳۱ زخمی به شمول پنج زن و سه کودک از رویداد امروز به شفاخانه شهر کابل منتقل شده اند.

گروه طالبان مسوولیت این حمله را به دوش گرفته است.

XS
SM
MD
LG