لینک های دسترسی

Breaking News

کمپاین ملی اهدای خون به نیروهای امنیتی امروز آغاز شد


این کمپاین تحت نام خون من سرخ تر از خون تو نیست یا "قطره قطره با دریا" امروز در شفاخانه چهارصد بستر سردار محمد داود بصورت رسمی آغاز شد.

فرهاد دریا، می گوید فراخوان اهدای خون به نیروهای امنیتی یک حرکت خود جوش، ملی، غیر سیاسی و غیر دولتی است و تنها به منظور حمایت از نیروهای امنیتی راه اندازی شده است .

فرهاد دریا، در مراسم افتتاح این کمپاین با اهدای خون خود از چندین تن از مقامات بلند پایه دولتی از جمله اشرف غنی احمد زی رئیس جمهور، لورا غنی بانوی اول، عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت دعوت کرد تا به نیروهای امنیتی خود اهدا کنند.

او این حرکت نمادین شخصیت های بلند پایه را برای تشویق مردم به اهدای خون به نیروهای امنیتی مهم می داند.

آقای دریا گفت امیدوار است که این پروگرام بصورت دوامدار ادامه یابد و به یک روند ملی تبدیل شود " خون من رنگین تر و سرخ تر از خون مردان و زنانی نیست که من لبخند و آرامش خود را از آنها دارم"

فرهاد دریا میگوید مهمان یکی از برنامه های تلویزیونی که به صورت زنده نشر می شد بود و زمانی که وی با گرداننده مصاحبه داشت، صحبت های آنان برای دقایقی بخاطر نشر خبر مرگ چهار تن از سربازان نیروهای امنیتی متوقف شد، اما این خبر به حدی برای وی تکان دهنده بوده که انگیزه راه اندازی برنامه ملی اهدای خون به نیروهای امنیتی در همان جا در وی پیدا شده است.

دریا می گوید قرار است برنامه اهدای خون در ولایات نیز راه اندازی شود.

وزارت دفاع و دیگر ارگان های امنیتی به این منظور واحد های سیار جمع آوری یا اهدای خون را در اختیار کسانی که خون اهدا میکنند قرارخواهد داد.

ثریا دلیل، سرپرست وزارت صحت عامه که در این مراسم حضور داشت میگوید خون در اکثر موارد برای سربازان و افسرانی که در جنگ زخمی می شوند نجات بخش است.

خانم دلیل، میگوید اکثریت خونی که در تاسیسات و ذخایر خون وزارت صحت عامه وجود داشته در گذشته در بدل پول خریداری می شد.

اما او گفت در این اواخر بیشتر از هفتاد در صد خون موجود در ذخایر و بانک های خون مرکز و ولایات بصورت مجانی و داوطلبانه اهدا می شود.

سرپرست وزارت صحت عامه گفت افراد سالم بین ۱۸ الی ۶۰ سالگی واجد شرایط اهدای خون هستند، طوریکه مردان در هر سه ماه می توانند یک بار خون دهند و زنان در هر چهار ماه واجد شرایط خون دهی هستند.

سرپرست وزارت صحت عامه از این ابتکار فرهاد دریا استقبال میکند و همچنان از مردم افغانستان می خواهد که به مناسبت دهم ماه محرم که تا یک هفته دیگر برگزار می گردد به نیاز مندان خون اهدا کنند.

XS
SM
MD
LG