لینک های دسترسی

Breaking News

حضور کمرنگ زنان در انتخابات: بی اعتباری یا نبود امکانات


نبود اعتبار کافی به روند انتخابات و محدودیت مراکز ثبت نام رأی دهی، دلایل حضور کمرنگ زنان در روند انتخاباتی عنوان شده است.

فضل احمد معنوی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می گوید که مراکز ثبت نام در شهر های بزرگ است و امیدوار می باشد که گسترش تعداد آنها به مناطق روستایی شاید روند ثبت نام زنان را رونق دهد.

اما فوزیه کوفی، عضو شورای ملی افغانستان دلیل کمرنگ بودن زنان را در این روند بی اعتباری مردم نسبت به آن عنوان می کند.

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان ابراز امیدواری کرده می گوید "آگاهی عامه را نسبت به خانم ها و حضور خانم ها بیشتر خواهیم ساخت."

محدودیت ها

آقای معنوی می گوید که هنوز زود است تا در مورد موجودیت اندک زنان در روند ثبت نام انتخابات قضاوت کرد.

رئیس کمیسیون انتخاباتی افغانستان می گوید محدودیت ها در قسمت حضور زنان در اجتماعات و در موضوعات سیاسی هنوز هم وجود دارد و این یک واقعیت است.

آقای معنوی می افزاید "در بعضی مناطق افغانستان هنوز هم محدودیت های بسیار جدی وجود دارد که حتی شاید خارج شدن از خانه برایشان اجازه نباشد، چه رسد به اینکه بیآیند و در یک روند ملی اشتراک کنند."

بی باوری ها

اما خانم کوفی می گوید که انتخابات گذشته و مشکلات تقلب در آن مردم را به این معتقد ساخته که استفاده از حق رأی شان تغییری را در سرنوشت شان ببار نمی آورد.

آقای معنوی به باطل اعلام شدن یک و نیم میلیون رای انتخابات ریاست جمهوری گذشته اشاره کرده، گفت هیچ چیزی در انتخابات آینده پنهان باقی نخواهد ماند.

مقامات کمیسیون انتخاباتی افغانستان تعهد می سپارد که برای جلب علاقمندی زنان در روند انتخاباتی و همچنان زمنیه سازی برای ثبت نام بیشر آنها، هرگونه سهولت را فراهم خواهد کرد.
  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG