لینک های دسترسی

Breaking News

رهایی ۱۵ ماین‌ پاک ربوده شده در هرات


از سی سال به این طرف برخی مؤسسات ماین‌پاکی در افغانستان کار می‌کنند؛ اما هنوز هم دربرخی از مناطق این کشور مشکل ماین وجود دارد.
از سی سال به این طرف برخی مؤسسات ماین‌پاکی در افغانستان کار می‌کنند؛ اما هنوز هم دربرخی از مناطق این کشور مشکل ماین وجود دارد.

۱۵ کارمند موسسه ماین پاکی هیلوترست که روز جمعه توسط افراد مسلح ناشناس در ولایت هرات اختطاف شده بودند آزاد شدند.

این افراد از ولسوالی کهسان ولایت هرات توسط افراد مسلح ناشناس مورد اختطاف گروهی قرار گرفته بودند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات به رادیو آشنا صدای امریکا گفت این افراد روز گذشته زمانیکه در حال رفتن به یک ساحه مرزی برای ماین پاکی بودند از منطقه "شبش" ربوده شدند.

اما حالا بعد از ۲۴ ساعتُ مسوولین امنیتی از آزادی این افراد از نزد اختطاف گران خبر میدهند.

عبدالرئوف احمدی سخنگوی قوماندانی امنیه هرات میگ وید با تلاش پيگيرانه و حضور پاسوال عبد المجيد روزىُ قوماندان امنيه این ولايتُ در ولسوالی کهسان و انجام عمليات این افراد آزاد شده اند.

آقای احمدی در این مورد جزییات بیشتر نداد اما گفت کارمندان موسسه ماین پاکی هیلوترست به همراه قوماندان امنیه در حال بازگشت به شهر هرات میباشند.

پیش از این مقام های محلی هرات ادعا کرده بودند که بدلیل امنیت جانی کارمندان ماین پاکی دست به عملیات نظامی نزده و سعی دارند تا از طریق بزرگان قومی این افراد را رها نمایند.

در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز ۶۳ کارمند موسسه هیلوترست از ولسوالی پشتون زرغون ولایت هرات بصورت گروهی از سوی افراد مسلح ناشناس ربوده شدند که بعد از گذشت ۷ ساعت توسط نیروهای امنیتی از بند اختطاف گران آزاد شدند.

موسسه ماین پاکی هیلوترست از سال ۲۰۰۶ میلادی در چهار ولسوالی پشتون زرغون ، گذره ، کهسان و گلران هرات فعالیت های خود را اغاز نموده و تا سال ۲۰۱۸ میلادی همکاری اش را تداوم خواهد داد.

افغانستان یکی از کشورهایی است که هنوز هم در برخی مناطق آن انفجار ماین‌ها قربانی می‌گیرد.

بر اساس ارقام مؤسسات ماین‌پاکی، روزانه بیش از صد نفر قربانی ماین‌ها و مواد منفجره ناشده می‌شوند که بیش از نیم این قربانیان، زنان و کودکان می‌باشند.

در حال حاضر بیش از ۱۵ مؤسسۀ ماین‌پاکی در این کشور فعالیت می‌کنند که ۸۰۰۰ کارمند دارند.

XS
SM
MD
LG