لینک های دسترسی

Breaking News

انتقاد دوستم از شورای امنیت ملی افغانستان


دوستم می گوید آماده است برای عملیات نظامی به ولایات شرقی و جنوبی برود
دوستم می گوید آماده است برای عملیات نظامی به ولایات شرقی و جنوبی برود

عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان از فقدان اعتماد سران حکومت وحدت ملی و شورای امنیت ابراز نگرانی می کند.

آقای دوستم که از یک هفته به اینسو در شمال افغانستان حضور دارد هشدار داد که شماری از افراد درحکومت وحدت ملی و به ویژه شورای امنیت ملی در برابر سفرها و راه اندازی عملیات نظامی وی در شمال کشور مخالفت دارند.

دوستم به صدای امریکا گفت "هر وقت پیشنهاد می کنیم پیشنهاد ما رد میشود، ازاین می ترسند اینها که جنرال دوستم میرود این حزب را سرکوب می کند حزب جنبش را تقویت می کند. از صداقت ما نمی داند اینها، نام را ببنید کمک های دنیا را ببنید، هرکدام ما پروفیسر داکتر نام ما ستر جنرال این چهار تا طالب تباه کرد مردم را، ما قلباً از مسئولین امنیتی نا راض استیم، بالای چوکی تکیه زده بیشین این جلسه این شد این جلسه شد اخرش هم هیچ".

با این حال جنرال دوستم گفت که نیرو های امنیتی به تنهایی توانایی شکست "دهشت افگنان" را دارد اما نبود یک برنامه درست عملیاتی سبب شده تا سرکوب آنها نتایج مثبت در پی نداشته باشد.

مقام های افغان در گذشته گفته بودند که عملیات نظامی به رهبری آقای دوستم در شمال کشور به تایید رئیس جمهور محمد اشرف غنی صورت می گیرد.

آگاهان می گویند که جنبش اسلامی به رهبری جنرال دوستم با عطا محمد نور، سرپرست ولایت بلخ و رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان، درگیر نبرد سرد برای توسعه نفوذ و قدرت است.

XS
SM
MD
LG