لینک های دسترسی

Breaking News

دوستم: سه قوماندان طالب در فاریاب کشته شد


جنرال دوستم برای هفتمین روز سرگرم عملیات بر ضد طالبان در شمال است.
جنرال دوستم برای هفتمین روز سرگرم عملیات بر ضد طالبان در شمال است.

عملیات پاکسازی به رهبری جنرال دوستم معاون اول رئیس جمهور از دو روز بدینسو در ولسوالی‌های خواجه سبز پوش و پشتون‌کوت ولایت فاریاب ادامه دارد.

جنرال عبدالرشید دوستم می‌گوید طالبان مسلح که در نزدیکی مرکز ولایت فاریاب رسیده بودند، در این عملیات ۱۸تا ۲۰ کیلومتر عقب رانده شده اند.

او می‌افزاید: "قریه‌های نزدیک میدان، کلاً به دست طالب بود، در شهر هم بچه‌های ما است، آن طرف شهر یگان زدوخورد پراگنده وجود دارد، دشمن تلفات زیاد دید، افرادی که فاریاب را ناآرام ساخته بودند، به نام مولوی نورالحق با چند بادیگاردهایش کشته شدند، مولوی حقیار و فرد دیگری به نام طوفان کشته شدند.»

جنرال دوستم می‌گوید که سربازان افغان در جریان عملیات، کشته نداشته؛ بلکه چند نفر زخمی داشته اند.

او می‌گوید که نیروهای امنیتی قصد ندارند که مخالفان مسلح را تا آخرین نقطه دنبال کنند؛ بلکه هدف این است که مخالفین مسلح از شهر میمنه و میدان‌هویی فاریاب دورتر رانده شوند و جلو ورود دوبارۀ آنها گرفته شود.

معاون اول رئیس جمهور تأکید می‌کند در مناطقی که از کنترول طالبان خارج شده است، پوسته‌های نیروهای امنیتی افغان افراز خواهد شد.

از سوی دیگر در این عملیات‌ها نزدیک به ۱۲۰ مخالف مسلح دولت با اسلحۀ شان که در نبرد با نیروهای امنیتی قرار داشتند، به نیروهای امنیتی تسلیم شده اند.

اين دومين گروه مخالفين مسلح دولت است كه بعد از عمليات نظامي به رهبري جنرال دوستم به پروسۀ صلح يكجا مي‌شود.

کسانی که از مخالفت دست برداشته اند، از حكومت مي‌خواهند که زمينه شغلي را براي آنها مساعد بسازد.

اسدالله جمالی رئيس شوراي صلح فارياب در صحبت به راديو آشنا صداي امريكا می‌گوید که ناامنی‌ها در شمال افغانستان از پاكستان آب می‌خورد.

از سوی دیگر سید انور سادات والی فاریاب به وضعیت امنیتی این ولایت خوشبین است و می‌گوید که سال آینده فاریاب به شهر صلح مبدل خواهد شد.

ولسوالی پشتون‌کوت ولایت فاریاب پس از ولسوالی‌های قوش تپه ولایت جوزجان و خوجه سبزپوش ولایت فاریاب، سومین ولسوالی است که شاهد عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی افغان است.

XS
SM
MD
LG