لینک های دسترسی

Breaking News

غنی و بایدن: پروسۀ صلح نباید در سطح کاغذ باقی بماند


نشست سه جانبه میان رهبران افغانستان، امریکا و پاکستان
نشست سه جانبه میان رهبران افغانستان، امریکا و پاکستان

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان امروز در حاشیۀ نشست مجمع جهانی اقتصاد در سویس، در یک دیدار سه جانبه، با محمد نواز شریف صدراعظم پاکستان و جو بایدن معاون رئیس جمهور ایالات متحده ملاقات کرد.

در این نشست سه جانبه، اشتراک کنندگان بر روند صلح و مصالحه در افغانستان بحث کردند که سعی میرود با کارکرد گروۀ چهارجانبه از سرگرفته شود.

رئیس جمهور غنی، معاون رئیس جمهور ایالات متحده و صدراعظم پاکستان هر سه، از نتایج نشست های چهارجانبه که در اسلام آباد و کابل دایر شد، رضایت نشان دادند. آنان همچنان توافق کردند که تمرکز بر مرام صلح و مصالحه در أفغانستان را ادامه بدهند.

رئیس جمهورغنی و معاون رئیس جمهور امریکا تاکید کردند که پروسۀ صلح باید در گفتگو ها و سطح کاغذ باقی نمانده بلکه گام های عملی در این راستا برداشته شود و موافقت صورت گرفت تا تاریخ دقیق گفتگو ها به منظور برداشتن گام های عملی بخاطر تامین صلح در افغانستان بزودی مشخص گردد.

دیدار سه جانبۀ امروز در حالی صورت گرفت که دومین نشست چهارجانبه صلح، با حضور نمایندگان پاکستان، ایالات متحده امریکا و چین سه روز قبل در کابل برگزار گردید.

در نشست کابل موضوعات تکمیل شدن نقشه راهِ صلح، چگونگی ازسرگیری گفتگوها با طالبان و برداشتن آن موانعی که در برابر روند صلح افغانستان وجود دارد، مورد بحث قرار گرفت.

در نشست روز دوشنبه صلاح الدین ربانی، وزیر خارجۀ افغانستان از آمادگی حکومت برای آغاز گفتگوهای صادقانه با طالبان خبر داد و بیان داشت که با قانون اساسی افغانستان و دست آوردهای چهارده سال اخیر به خصوص حقوق زنان معامله صورت نه خواهد گرفت.

XS
SM
MD
LG