لینک های دسترسی

Breaking News

غنی با چندین ساعت تاخیر به هند سفر کرد


صد ها جنگجوی طالب بر ولسوالی امام صاحب کندز یورش برده اند
صد ها جنگجوی طالب بر ولسوالی امام صاحب کندز یورش برده اند

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با چندین ساعت تاخیر سفر رسمی سه روزه اش را به هند آغاز کرد، این سفر بنا به دعوت نرندرا مودی صدر اعظم هند صورت می گیرد.

فرمانده نیرو های ناتو در افغانستان گفته است که دلیل تاخیر سفر آقای غنی به هند، درگیری شدید میان جنگجویان طالب و نیرو های امنیتی افغان در ولایت کندز بود.

امام الدین قریشی ولسوال امام صاحب گفته است که طالبان از سه استقامت بر مرکز ولسوالی حمله کرده و اگر به نیرو های دولتی کمک نرسد ولسوالی یاد شده به زودی سقوط خواهد کرد.

شمار دقیق جنگجویان طالب مشخص نشده است اما به گفتۀ ساکنان محل حدود ۲۰۰۰ شورشی بر ولسوالی امام صاحب حمله کرده است و فقط ۵۰ تا ۶۰ سرباز پولیس مستقر در ولسوالی در برابر آنان مقاومت می کنند.

ریاست جمهوری افغانستان بدون اشاره به رویداد مشخصی نگاشته است "تروریستان بزدل در صدد این اند تا با توسل به وحشت و خشونت در دل مردم ما ترس ایجاد کنند، اما فراموش کرده اند که افغانان هیچگاهی در مقابل خشونت و زور سر تعظیم فرود نیاورده اند".

جنرال جان کمبل فرمانده نیرو های ناتو در افغانستان به خبرگزاری رویترز گفته است که رئیس جمهور غنی پس از تاخیر سفرش با وی دیدار کرده و در مورد درگیری در کندز صحبت کرده است.

XS
SM
MD
LG