لینک های دسترسی

Breaking News

غنی:با همکاری جدی پولیو را درافغانستان ازبین ببرید


درسال گذشته ۲۰۱۵ میلادی ۱۹ واقعه مثبت پولیو در افغانستان شناسایی شده است.
درسال گذشته ۲۰۱۵ میلادی ۱۹ واقعه مثبت پولیو در افغانستان شناسایی شده است.

رئیس جمهور که از طریق ویدو کنفرانس با والی های ولایتهای ننگرهار،کنر،کندهار،هلمند،ارزگان،نیمروز،فراه،فاریاب وهرات صحبت میکرد گفت که مبارزه جدی درمقابل ویروس پولیو در افغانستان یکی از تعهدات حکومت است وتاکید کرد که در این مبارزه حکومت افغانستان باید صد درصد کامیاب شود.

او گفت "تلاشهای خود را باید قسمی عیار بسازیم که با همکاری وهماهنگی یکدیگرویروس پولیو را در افغانستان از بین ببریم."

رئیس جمهور غنی بخاطر تثبیت تجارب موجود در زمینه محو پولیو،به راه اندازی برنامه ارزیابی تأکید کرد و گفت که تلاش ها باید طوری منسجم گردد تا با هماهنگی و تمرکز بیشتر پولیو از افغانستان محو شود.

آقای غنی از نهاد های داخلی وخارجی که دربخش پولیو کار مینمایند خواست که شفافیت، حسابدهی و مؤثریت را دراین روند از طریق یک نهاد سومی و بی طرف ارزیابی نمایند، که در نتیجۀ این ارزیابی مشکلات موجود تشخیص و برای حل آن اقدامات لازم روی دست گرفته شود.

سید ظفر هاشمی معاون سخنگوی رئیس جمهور در مورد به صدای امریکاگفت"رئیس جمهور در گفتگو با والی ها به چند اصل پا فشاری کرد که نخست باید حسابدهی وشفافیت ایجاد شود وازامکاناتی که دردسترس قرار دارد به خاطر محو پولیو استفاده اعظمی صورت بگیرد."

رئیس جمهوردراین گفتگوی ویدیوی به تمام نهاد های دولتی تاکید کرد که برای از بین بردن ویروس پولیو درافغانستان سهم فعال بگیرند.

او گفت که برای حفظ بیطرفی این روند، درصورت ضرورت از امکانات هوایی صلیب سرخ وسره میاشت برای انتقال وسایل وتجهیزات پولیو استفاده نمایند.

رئیس جمهور برای مبارزه با پولیو تاکید به تقویت بیشتر تیم های پولیو،استخدام واکسیناتور ها وساختن تیم های سیار نمود.

آقای غنی نقش علما را در رساندن پیام به مردم در مورد پولیو مهم خواند وبه وزارت صحت کشور هدایت داد که درمورد مرض پولیو به علما معلومات بدهند تا آنها مردم را درمورد این مرض آگاهی دهند.

دراین گفتگوی ویدیویی رئیس اجراییه ویک تعداد از مقامهای دیگری دولتی نیز حضور داشتند.

عبدالله عبدالله گفت که حکومت افغانستان متعهد به مبارزه جدی در مقابل مرض پولیو است واز والیان خواست تا اگر کدام واقعه مثبت پولیو در ولایات شان تثبیت میگردد آنرا با رهبری حکومت درمیان بگذارند وبا جدیت بیشتر آنرا تعقیب کنند.

حکومت افغانستان میخواهد که تا نیمه سال ۲۰۱۶ میلادی گردش ویروس پولیو را دراین کشور متوقف سازد.

این درحالیست که درسال گذشته میلادی ۱۹ واقعه مثبت پولیو در افغانستان شناسایی شده است.

XS
SM
MD
LG