لینک های دسترسی

Breaking News

والی بلخ: یا خود کاندید می شوم یا از عبدالله حمایت می کنم


عطامحمد نور، والی ولایت بلخ می گوید در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، یکی از طرف های قوی سیاسی خواهد بود.

آقای نور روز چهارشنبه گفت در باره نامزدی افراد مورد نظراش در انتخابات با داکتر عبدالله، رهبر ائتلاف تغییر و امید و عبدالرب رسول سیاف، رهبر حزب اتحاد اسلامی بحث های را آغاز کرده است.

آقای نور گفت "آنچه که ما معیار [برای نامزد ریاست جمهوری] تعیین کرده ایم نجات افغانستان از بحران است که با یک تفاهم و اجماع ملی میشود به یک توافق دسترسی پیدا کنیم. طبیعی است که ما روابط نزدیک با داکترعبدالله داریم و مجموعه که ما استیم این مجموعه تصمیم خواهد گرفت که کاندید کی خواهد بود. البته این به این معنا نیست که ما بدون مشوره چنین کاری را بکنیم یا خودما {کاندید می شویم} یا از داکتر صاحب [عبدالله] حمایت میکنیم."

داکترعبدالله و آقای سیاف هنوز گفت و شنودها با والی بلخ در باره انتخابات سال ۲۰۱۴ را تایید یا رد نکرده اند.

آقای نور در انتخابات گذشته، با آنکه والی بلخ بود، از نامزدی داکتر عبدالله حمایت کرد. داکتر عبدالله تا حال در باره نامزدی اش در انتخابات سال آینده حرفی نزده است.

اگر چه آقای سیاف بطور رسمی از نامزد مشخصی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ اعلان حمایت نکرده بود، اما گفته می شد که نامزدی حامد کرزی را تایید کرده بود.

والی بلخ همچنان گفت که او در "قویترین تیم سیاسی در افغانستان" سهم دارد. "اگر کسی قبول نداشت که در برابر ما به میدان برآید حتی با ما هیچ ائتلاف نکند، ما قسمیکه قبلآ گفتیم یک طرف قوی و مطرح و مهم قضیه افغانستان در این بازی پیشرو استیم."

سومین دور انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بتاریخ ۵ ماه اپریل سال ۲۰۱۴ برگزار خواهد شد. روند نامزدی افراد در این انتخابات بتاریخ ۱۶ ماه سپتامبر سال روان، آغاز خواهد شد.
XS
SM
MD
LG