لینک های دسترسی

Breaking News

زنان کاندید انتخابات در هرات نگران امنیت اند


عکس آرشیف
عکس آرشیف
شماری از کاندیدان زن در شورای ولایتی هرات می گویند افزایش نا امنی ها در مناطق مختلف این ولایت باعث نا امیدی انها برای حضور بیشتر در عرصه های سیاسی شده است.

این کاندیدان زن با اشاره به افزایش واقعات سوء قصد به جان زنان در ولایت هرات از نهادهای امنیتی میخواهند تا تدابیر جدی را برای آغاز مبارزات انتخاباتی شان در مناطق مختلف روی دست گیرند.

افزایش واقعات سوء قصد به جان زنان این روزها در ولایت غربی هرات، با نگرانی شدید کاندیدان زن در شورای ولایتی این شهر روبرو شده است.

این کاندیدان زن در نشستی مشترک با نهادهای جامعه مدنی و ارگان های امنیتی هرات خواهان توجه بیشتر مسئولین به این موضوع شدند.

جهانتاب طاهری نماینده مردم هرات در شورای ولایتی و کاندید دور بعد این شورا گفت اگر نیروهای امنیتی در قبال این موضوع بی تفاوت باشند مبارزات انتخاباتی زنان کاندید تنها محدود به شهر خواهد شد.

خانم طاهری به رادیو آشنا گفت "دو نفر گارد امنیتی نمیتواند حل مشکل این زنان را بکند برای اینکه همیشه خانم هایی بیشتر تهدید شدند که گارد داشتند نیروهای امنیتی باید زمینه را برای یک خانم که میخواهد برای کمپاین به یک ولسوالی برود فراهم کنند."

گلثوم صدیقی دیگر کاندید زن در شورای ولایتی هرات می گوید افزایش نا امنی ها باعث شده تا شمار زیادی از زنان هراتی از ادامه حضور در عرصه های سیاسی، اجتماعی اجتناب ورزند.

خانم صدیقی همچنان خواهان توجه بیشتر مسئولین امنیتی به حضور زنان کاندید در نقاط دوردست ولایت هرات برای کمپاین انتخاباتی است. او به رادیو آشنا گفت "نمی خواهیم که هیچ و پوچ بدست افراد بی بند و بار شهر که توسط نیروهای امنیتی ما شناسایی نشده اند کشته شویم و آرزوی ما اینست بعنوان کسی که میخواهیم مطرح باشیم زنان دیگر را کمک کنیم."

اما عبدالحمید حمیدی امر امنیت قوماندانی امنیه ولایت هرات این نگرانی زنان کاندید را بی مورد خوانده می گوید تمام نامزدان انتخابات بدون نگرانی می توانند در نقاط مختلف حضور یافته و کمپاین انتخاباتی خود را برگزار نمایند.

این کاندیدان زن در حالی ابراز نگرانی میکنند که در دو هفته اخیر سه زن توسط افراد مسلح ناشناس در ولایت هرات مورد سوء قصد قرار گرفته اند.

باید گفت برای دور سوم شورای ولایتی هرات 168 نفر خود را کاندید نموده اند که 20 تن انها را زنان تشکیل میدهند.
XS
SM
MD
LG