لینک های دسترسی

Breaking News

تندیس هیلری کلنتن در زندان دایکندی ساخته شد


یک زندانی درولایت دایکندی می گوید که شعارهای هلری کلنتن، کاندید پیشتاز حزب دیمکرات در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا، سبب شد تا وی درپشت دیوارهای زندان تندیس اورا بسازد.

شیرحسین هویدا ۳۴ ساله که سال سوم مجازات شش ساله اش را به جرم فروش غیر قانونی اسلحه در محبس دایکندی سپری میکند، میگوید که با ساختن تندیس هیلری کلنتن کاندید حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، خواسته است که پیامش را به مردم این کشور برساند و ازاین کاندید حزب دیمکرات حمایت کند.

هویدا به رادیو آشنا گفت که تندیس هیلری کلنتن را درمدت یک ماه با گچ وآهن در پشت دیوار های زندان ولایت دایکندی ساخته است.

هویدا از خانم کلنتن خواست تا درصورت پیروز شدن درانتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده به حمایت های همه جانبۀ مردم افغانستان ادامه دهد.

شیرحسین هویدا گفت:"هیلری کلنتن درتمام سخنرانی هایش از ارزش های حقوق بشر، آزادی بیان وحقوق مساوی انسان ها وادیان مختلف ساکن درامریکا دفاع کرده است و او را به همین دلیل دوست دارم".

تندیس هیلری کلنتن
تندیس هیلری کلنتن

حسین هویدا افزود که خانم کلنتن دریکی از سخنرانی هایش مسلمانان ومسیحیان را به دوستی وبرادری دعوت کرد که با شنیدن این پیام تصمیم بر ساخت تندیس کلنتن را گرفت.

این زندانی پیشه آهنگری دارد و به گفتۀ خودش تا کنون وسایل چون میز، چوکی وچپرکت های زیادی را برای محبوسین ولایت دایکندی ساخته است.

نشرعکس های ساخت تندیس هیلری کلنتن توسط این زندانی، درشبکه های اجتماعی به ویژه صفحات فیسبوک تبصره های مثبت زیادی را به دنبال داشته است.

شماری از کاربران شبکه های اجتماعی کار هنری شیرحسین هویدا را ستوده واز او به عنوان یک هنرمند خلاق نام برده اند.

محبوسین در داخل زندان های افغانستان، حرفه های مختلف را میاموزند اما کار شیرحسین هویدا که درمحبس دایکندی درحبس به سرمی برد باز تاب دهندۀ بهترین پیام صلح دوستی ازسوی کاربران شبکه های اجتماعی خوانده شده است.

XS
SM
MD
LG