لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز بررسی آزار جنسی کودکان توسط قوای افغان


سربازان افغان
سربازان افغان

جنرال کنیت مورفیلد، سرمفتش عمومی وزارت دفاع امریکا، با ارسال نامه ای به مقام های این وزارت یک پروژه پژوهشی را تشریح کرد.

این پروژه که در ماه اکتوبر سال ۲۰۱۵ آغاز شد، در مورد ادعا های است که گویا سربازان امریکایی در افغانستان، در صورت آگاهی از آزار و اذیت جنسی اطفال توسط سربازان افغان در پایگاه های مشترک دو کشور، آن را نادیده میگیرند. حال این پروژه مبدل به تحقیقات کامل در مورد این موضوع شده است.

جنرال مورفیلد در این نامه نوشته است که این تحقیقات را بر اساس نگرانی های که از جانب کمیته خدمات نظامی سنای امریکا ابراز شده است، روی دست گرفته اند.

روزنامه نیویارک تایمز سال قبل طی مقاله ای گزارش داده بود که سربازان امریکایی از این که برایشان هدایت داده شده تا سؤ استفاده جنسی از پسران نوجوان توسط سربازان افغان را نادیده گیرند، ناراحت اند. نیویارک تایمز میگوید این مشی غیر رسمی زمانی به وجود آمد که امریکایی ها ملیشه های محلی افغان را برای حفظ مناطق و مقابله با طالبان استخدام و آموزش دادند.

جنرال مورفیلد پیشنهاد کرده است که تحقیقات باید روی چند نکته عمده دقت کند. اول، چه مقررات و قوانینی برای اطلاع دهی به مقامات وزارت دفاع در مورد این سؤاستفاده ها وجود دارد، آیا کسی از وزارت دفاع ایالات متحده به سربازان امریکایی گفته است که آزار جنسی اطفال افغان توسط سربازان افغان را گزارش ندهند؟ و در نهایت چند قضیه در این مورد به مقام های امریکایی گزارش داده شده است.

جنرال جان کمپبل، فرمانده عمومی نیرو های امریکایی در افغانستان
جنرال جان کمپبل، فرمانده عمومی نیرو های امریکایی در افغانستان

سرمفتش عمومی وزارت دفاع امریکا در نامه اش به مقام های وزارت دفاع امریکا همچنان گفته است که در این تحقیقات می خواهند دریابند که سربازان امریکایی مستقر در پایگاه های مشترک در افغانستان تا چه حد اختیارات حقوقی دارند که در مورد مداخله کرده و یا در صورت مشاهده آزار جنسی اطفال توسط سربازان افغان از قوه استفاده کنند.

تابستان سال قبل زمانی این موضوع در سر خط اخبار قرار گرفت که چارلز مارتلند، سرباز امریکایی مستقر در افغانستان به خاطر لت و کوب کردن یک قوماندان پولیس افغانستان که اعتراف کرده بود به یک پسر نوجوان تجاوز جنسی کرده است، از وظیفه سبکدوش شد.

این موضوع جنجال برانگیز انتقادات شدید اعضای کانگرس امریکا را در قبال داشت و در ماه اکتوبر سناتوران امریکایی جنرال جان کمپبل، فرمانده عمومی نیرو های امریکایی در افغانستان را مورد سوال قرار دادند.

جنرال کمپبل در این مجلس استماعیه گفت که مقام های افغان از رئیس جمهور غنی گرفته تا مقام های پائین رتبه تر هم مساله آزار جنسی اطفال توسط نیرو های امنیتی را بسیار جدی گرفته و گفته است که مجرمین شدیداً مجازات خواهند شد.

کمپبل گفت یک بار دیگر به سربازان خود گوشزد کرده اند که اگر همچو حالتی را شاهد میباشند باید به مقامات اطلاع دهند.

اما جنرال کمپبل از موجودیت راپور ها از جانب سربازان امریکایی در مورد سربازان افغانی که أطفال را تحت آزار جنسی قرار داده باشند، اظهار بی اطلاعی کرد.

  • 16x9 Image

    ژیلا سمیعی - واشنگتن

    گوینده، مجری و تهیه کننده پیشین در رادیو کابل که بیشتر از ده سال است در بخش دری رادیو آشنا صدای امریکا، ایفای وظیفه می کند.

XS
SM
MD
LG