لینک های دسترسی

Breaking News

یک جنرال ایرانی در سوریه کشته شد


اسرائیل تا کنون در این مورد ابراز نظر نکرده است
اسرائیل تا کنون در این مورد ابراز نظر نکرده است

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران با نشر اطلاعیه یی تایید کرد که جنرال محمد علی الله دادی "فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در جغرافیای مقاومت اسلامی و در دفاع از حرم حضرت زینب" در بلندی های گولان کشته شد.

یک مقام حزب الله لبنان نیز گفته است که جهاد مغنیه، پسر عماد مغنیه، فرمانده پیشین نظامی ارشد حزب الله لبنان و پنج عضو دیگر این گروه در حملۀ اسرائیل به بلندی های گولان در منطقه قنیطره در سوریه کشته شدند.

سایت های خبری در ایران نیز گزارش داده اند که چند عضو سپاه پاسداران در این حمله کشته شده اند. خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع نزدیک به حزب الله لبنان در روز دوشنبه، تعداد اعضای کشته شده سپاه پاسداران را ششنفر گزارش داده است.

سایت خبری تابناک در ایران نیز تایید کرده است که "تعدادی" از اعضای سپاه کشته شده اند، اما در اطلاعیه رسمی سپاه اشاره ای به کشته شدن دیگر اعضای این نیرو نشده است.

به گفتۀ یک مقام حزب الله لبنان، این حمله روز یکشنبه و هنگامی صورت گرفت که نیروهای حزب الله برای بازرسی از یکی از مواضع این گروه وارد منطقه شده‌ بودند.

در خصوص این عملیات خبرگزاری آسوشیتدپرس و فرانسه اشاره می‌کنند که کاروان موتر های حزب الله لبنان در حال عملیات شناسایی در منطقه حائل در بلندی های گولان مورد حمله موشکی هلی‌کوپترهای اسرائیل قرار گرفته‌اند.

XS
SM
MD
LG