لینک های دسترسی

Breaking News

گزارش ملل متحد در مورد جنایات داعش در عراق


داعش اقلیت ایزدی عراق را مجبور به ترک روستا های شان می کرد
داعش اقلیت ایزدی عراق را مجبور به ترک روستا های شان می کرد

گروه دولت اسلامی یا داعش ممکن در عراق مرتکب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت به شمول نسل کشی اقلیت ایزدی شده باشد.

رئیس حقوق بشر ملل متحد با ارایۀ گزارشی به شورای حقوق بشر آن سازمان در مورد کشتار ها، آدم ربایی ها، شکنجه و سایر تخطی های گروه داعش جزییات ارایه کرده است.

در این گزارش بیش از ۱۰۰ نفر از شاهدان و نجات یافتگان حملاتی مصاحبه شده اند که داعش از جون سال گذشته تا کنون در ساحات گستردۀ عراق مرتکب آن شده است.

رئیس حقوق بشر ملل متحد از شورای امنیت آن سازمان خواسته است تا این وضعیت را به محکمۀ بین المللی جرایم راجع سازد. همچنان از حکومت عراق خواسته شده است تا در مورد تخطی های ادعا شدۀ حقوق بشری تحقیق کند.

گزارش همچنان حاکی است که نیرو های عراقی و گروه های ملیشه یی وابسته به آنان ممکن مرتکب تخطی هایی چون حمله بر غیرنظامیان، چور و چپاول، قتل و شکنجۀ مردم شده باشند.

تمرکز ویژه در این گزارش بر بدرفتاری با ایزدی ها شده است؛ اقلیتی که در اواخر سال گذشتۀ میلادی در محاصرۀ جنگجویان گروه دولت اسلامی قرار گرفتند.

در گزارش آمده است که تندروان گروه دولت اسلامی ایزدی ها را مجبور می ساختند که یا مسلمان شوند یا اینکه کشته خواهند شد؛ آنان را به گونۀ کامل از روستا های شان می راندند.

گزارش همچنان با اشاره به گروگان گیری گروهی ایزدی ها گفته است که گروه دولت اسلامی ظاهراً می خواست که اقلیت ایزدی عراق را به گونۀ کامل محو کند.

محاصرۀ ایزدی ها در کوه های سنجر در ماه اگست سال گذشته سبب شد که حملات هوایی ایالات متحده برای نخستین بار جنگجویان دولت اسلامی را هدف قرار دهد.

ادامۀ این وضعیت سبب گسترش عملیات بر ضد گروه دولت اسلامی شد و یک ائتلاف بزرگ جهانی شکل گرفت که از اگست سال گذشته تا کنون ۲۸۰۰ حمله هوایی را بر مواضع داعش در عراق و سوریه انجام داده است.

XS
SM
MD
LG