لینک های دسترسی

Breaking News

سربازان عراقی ارادۀ جنگیدن بر ضد داعش را ندارند - کارتر


اشتون کارتر حملات هوایی ائتلاف بین المللی را بر مواضع داعش موثر خواند
اشتون کارتر حملات هوایی ائتلاف بین المللی را بر مواضع داعش موثر خواند

وزیر دفاع ایالات متحده امریکا می گوید که تسلط گروه دولت اسلامی یا داعش بر شهر رمادی عراق نشان می دهد که نیرو های عراقی برای جنگیدن اراده ندارند.

اشتون کارتر روز یکشنبه به شبکه سی.ان.ان گفت که به رغم اینکه شمار نیروهای عراقی در رمادی از پیکارجویان داعش بیشتر بود ولی این نیروها در مبارزه کوتاهی کرده و عقب نشینی کردند.

آقای کارتر گفت که ایالات متحده می تواند نیرو های عراقی را آموزش دهد، تسلیح کند و از آنان حمایت هوایی کند، اما نمی تواند به آنان "اراده" جنگ با داعش را دهد. او گفت که سربازان عراقی باید خود برای دفاع از کشور شان اراده نشان دهند.

وزیر دفاع ایالات متحده امریکا ابراز امیدواری کرد که نیروهای عراقی تمایل جنگیدن با داعش را پیدا کنند، زیرا به گفتۀ وی تنها مبارزۀ سربازان عراقی می تواند باعث شکست داعش شود.

شهر رمادی یکشنبه گذشته به تصرف تندروان گروه دولت اسلامی در آمد. بر اساس گزارشها، هنگام سقوط شهر، شمار سربازان عراقی به مراتب بیشتر از شورشیان داعش بود، اما عقب نشینی آنان سبب شد که تجهیزان نظامی امریکا نیز در اختیار پیکارجویان قرار گیرد.

بر بنیاد ارزیابی هفته گذشتۀ وزارت دفاع امریکا، سربازان عراقی شش تانک و شمار قابل ملاحظۀ وسایط سفربری به شمول هاموی های امریکایی را در رمادی رها کرده و خود پا به فرار نهادند.

آقای کارتر گفت که حملات هوایی ائتلاف به رهبری امریکا بر مواضع داعش موثر است، اما افزود که هیچ راهکاری نمی تواند جایگزین نیروهای امنیتی عراق در جنگ با داعش شود. او به گونۀ مشخص بر نقش شبه نظامیان سنی در ولایت انبار برای مبارزه در برابر داعش تاکید کرد.

در همین حال، برخی ناظران می گویند که شبه نظامیان شیعه، که پیشتر نیز سربازان عراقی را در باز پس گرفتن شهر تکریت کمک کردند، نیروی قابل اتکا برای دولت عراق در مبارزه بر ضد داعش می باشند.

XS
SM
MD
LG