لینک های دسترسی

Breaking News

شبکه مکالمات داعش در ننگرهار از بین برده شد


در عملیات شب گذشته از حملات هوایی نیز کار گرفته شده است
در عملیات شب گذشته از حملات هوایی نیز کار گرفته شده است

مقامهای محلی در ولایت ننگرهار می گویند که نیروهای امنیتی افغان و قوای ائتلاف شب گذشته عملیات را بر مواضع تندروان داعش در مربوطات آن ولایت آغاز کردند که تا کنون به گفتۀ مقامها ۳۲ جنگجوی داعش کشته شده است.

حاجی غالب مجاهد ولسوال اچین ولایت ننگرهار به صدای امریکا گفت که عملیات در ساحات عبدالخیل، کندو و پیخی انجام شد و به گفتۀ وی در این جریان یک دستگاه بزرگ انترنتی جنگجویان داعش که ارتباطات آنان را با سوریه و عراق قایم می کرد، نیز از بین برده شده است.

پیشتر از این مشاور امنیت ملی افغانستان داعش را تهدید واقعی در افغانستان خوانده و گفته بود که جنگجویان افغان داعش حالا با رهبری آن گروه در عراق و سوریه ارتباطات بنیادی برقرار کرده اند.

محمد حنیف اتمر دو هفته پیش در مصاحبه با خبرگزاری اسوشتید پرس گفت "جنگجویان افغان گروه داعش روابط عمیق را با آن گروه تامین کرده اند. گروه داعش آنان را دستور می دهد و کنترول می کند. گروه داعش آنان را تمویل می کند و برایشان خط مشی می دهد. بناً ما هیچ شک در مورد آنان نداریم."

ولسوال اچین گفته است که در عملیات شب گذشته بر مواضع داعش در آن ولسوالی حملات هوایی نیز صورت گرفته است.

نیروهای افغان اواخر ماه سنبلۀ سال روان عملیات را بر ضد مواضع داعش در شماری از ولسوالی های ننگرهار به شمول کوت و اچین راه اندازی کردند، اما این نخستین باری است که نیروهای خارجی نیز در عملیات زمینی بر ضد داعش با آنان سهیم می شوند.

XS
SM
MD
LG