لینک های دسترسی

Breaking News

جان کمبل: هواداران داعش در افغانستان رو به افزایش اند


کمبل می گوید که جنگجویان خارجی از سوریه و عراق به صفوف جنگجویان افغان در ننگرهار پیوسته اند.
کمبل می گوید که جنگجویان خارجی از سوریه و عراق به صفوف جنگجویان افغان در ننگرهار پیوسته اند.

فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو مستقر در افغانستان می گوید که طرفداران گروه دولت اسلامی در افغانستان تلاش دارند تا پایگاه منطقه یی آن گروه را در ولایت ننگرهار ایجاد کنند.

جان کمبل در مصاحبه با خبرگزاری اسوشیتد پرس بدون آنکه رقم مشخصی را ارایه کند، گفته است که جنگجویان خارجی از سوریه و عراق به صفوف تندروان افغان که با گروه داعش بیعت کرده اند، نیز پیوسته اند.

پیشتر از این محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان نیز گفته بود "جنگجویان افغان گروه داعش روابط عمیق را با آن گروه تامین کرده اند. گروه داعش آنان را دستور می دهد و کنترول می کند. گروه داعش آنان را تمویل می کند و برایشان خط مشی می دهد."

جنرال کمبل نیز گفته است که نشانه هایی نیز وجود دارد که حامیان داعش در ننگرهار در تلاش برقراری ارتباطات با رهبری آن گروه در سوریه و عراق استند.

این در حالی است که مقامهای محلی ولایت ننگرهار چندی پیش به صدای امریکا گفته بودند که در عملیات نیروهای افغان در مربوطات آن ولایت یک دستگاه بزرگ انترنتی جنگجویان داعش که ارتباطات آنان را با سوریه و عراق قایم می کرد، از بین برده شده است.

با اینحال، تا هنوز روشن نیست که آیا جنگجویان افغان که خود را وفادار به داعش می خوانند، توانسته اند ارتباطات خود را با رهبران داعش در عراق و سوریه نهادینه بسازند یا خیر.

طالبان و طرفداران داعش در تابستان سال روان میلادی بر ضد نیروهای افغان در ولسوالی های دوردست ولایت ننگرهار، نبرد سختی داشتند. باشندگان این ولسوالی ها از قساوتهای داعش شکایت داشته و از جمله از سربریدن مردم، لت کوب و حبس اجباری و ازدواج اجباری با زنان و دختران جوان حکایت داشتند.

XS
SM
MD
LG