لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما سربریدن پیتر کسیگ را عمل شریر و شیطانی خواند


رئیس جمهور اوباما، پس از برسی نوار تصویری از جانب مقامات امریکا، خبر سربریدن پیتر کسیگ، کارمند امدادی امریکا توسط شورشیان دولت اسلامی را تائید کرد.

آقای اوباما گفت کسیگ بیست و شش ساله که با یک گروه امدادی برای نیازمندان سوری، گیرمانده در جنگ داخلی کمک می کرد، با یک عمل شریر و شیطانی شورشیان گروه دولت اسلامی جان باخت.

در همین حال اید و پاله کسیگ، والدین پیتر کسیگ، در عکس العمل به قتل پسر شان گفتند که با کشته شدن پسر شان دل شکسته شده اند اما در عین حال به خدمات بشری او افتخار می کنند.

از جانب دیگر شام یکشنبه مراسم دوعاخوانی و یاد بود از پیتر کسیگ در شهر اندیاناپولیس ایالت اندیانا، شهر زادگاه کسیگ، صورت گرفت.

در یک خبر دیگر پدر یک محصل فاکولته طب در برتانیه به روز دوشنبه گفت پسرش در جمله گروه شورشیان دولت اسلامی شامل بود که عساکر سوری را سربریدند. احمد متانه به روزنامه دیلی میل گفت پسربیست ساله اش نصیر متانه، در ویدیوی سربریدن پیتر کسیگ دیده شده است.

یک گزارش دیگر حاکیست که چک هیگل وزیر دفاع امریکا روز یکشنبه گفت قوای نظامی امریکا تلاش ها برای تمرین و مشوره نیرو های عراقی را افزایش می بخشد که علیه شورشیان دولت اسلامی می جنگند"

ما اکنون در آغاز روند گشایش مراکز تمرینی در عراق قرار داریم. نیرو های عراقی را تمرین می دهیم و مجهز می سازیم. "

به اساس پلان، قرار است ایالات متحده ۹ لوای نیرو های امنیتی عراق و ۳ لوای پیشمرگه کرد را تمرین و مشوره دهد.

چند ساعت بعد تائید خبر سربریدن کارمند امدادی امریکایی، چارلز شومر سناتور ارشد ایالت نیویارک از کانگرس خواست تا پیشنهاد رئیس جمهور اوباما را در مورد افزایش مصارف نظامی علیه عملیات شورشیان دولت اسلامی تصویب کند" گروه دولت اسلامی شیطان است، عملیات شیطانی ، ما باید برای توقف آن هر کاری انجام دهیم."

شورشیان دولت اسلامی چندی قبل جیمزفولی و ستیفن سوتلوف خبرنگاران امریکا، و دیوید هاینس و الن هیننگ کارمندان امدادی برتانوی را سر بریدند" امیدوارم کانگرس تا دو هفته دیگر پیشنهاد مصارف نظامی را تصویب کند که رئیس جمهور اوباما پیشنهاد کرده است. این سربریدن ها نشان می دهد که ما هر آنچه در توان داریم باید علیه شورشیان دولت اسلامی انجام دهیم."

دموکرات ها با چشم دوختن به انتخابات سال ۲۰۱۶ نمی خواهند که عقیده ضد جنگ بودن خود را متاثر سازند و جمهوریخواهان هم نمی خواهند که به نظر حامی استراتیژی اوباما دیده شوند، و اگر مبارزه علیه شورشیان دولت اسلامی موثر واقع نگردد، می تواند بسیار خطر ناک باشد.

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG