لینک های دسترسی

Breaking News

داعش در غزنی سربازگیری می کند


مقامها در غزنی حضور جنگجویان داعش را در شماری از ولسوالی های آن ولایت تایید می کنند.
مقامها در غزنی حضور جنگجویان داعش را در شماری از ولسوالی های آن ولایت تایید می کنند.

باشندگان ولسوالی های زنه خان، گیرو، اندر و گیلان ولایت غزنی می گویند که در روز های اخیر گروه سیاه پوش موسوم به داعش، درساحات تحت کنترول طالبان سربازگیری می کنند.

آنان با اظهار نگرانی از افزایش حضور افراد مسلح گروه داعش می گویند که افراد این گروه با پخش شب نامه ها خواستار پیوستن جوانان به گروه داعش اند.

غلام حسین یعقوبی ولسوال زنه خان ولایت غزنی با تأیید این خبر به رادیو آشنا صدای امریکا گفت:" درشب نامه گروه داعش آمده است که از هردو خانواده از باشندگان این ولسوالی، باید یک نفر به حیث سرباز به گروه داعش بدهند".

غزنی از ولایات نا آرام در مرکز افغانستان است که طالبان درشماری از ساحات نا امن آن حضور گسترده دارند.

پیش ازاین مسئولین پیشین حکومت در ولایت غزنی نیز جضور گروه داعش وکوماندو های دولت اسلامی را درشماری از ولسوالی های این ولایت تأیید کرده بودند.

شماری از عضای شورای ولایتی غزنی نیز از افزایش تحرکات مخالفین دولت بخصوص گروه دولت اسلامی( داعش) اظهار نگرانی می کنند.

عبدالجامع جامع عضو شورای ولایتی غزنی گفت:" براساس معلومات های ما گروه داعش درحال سربازگیری وجابجای افراد خود درشماری از ولسوالی های ناامن غزنی هستند".

آقای جامع به صدای امریکا گفت:" افراد مسلح مربوط به گروه داعش در شماری از ساحات ولسوالی های ناوه، گیرو واندر دیده شده است که باشندگان این ولسوالی ها سخت نگران این موضوع اند".

این عضو شورای ولایتی غزنی می گوید که معلومات های استخباراتی اداره محلی غزنی نیز نشان می دهد که اخیرأ تحرکات گروه های تروریستی دراین ولایت افزایش یافته است.

اعضای شورای ولایتی وباشندگان غزنی از حکومت می خواهند تا پیش از قوت گرفتن گروه داعش دراین ولایت عملیات های نظامی وسیع جهت سرکوب کردند افراد این گروه راه اندازی شود.

به گفته ای اعضای شورای ولایتی غزنی، افراد گروه داعش از پاکستان وارد ساحات خاک افغان وشاهجوی ولایت زابل شده بعدآ به ولسوالی اندر وشماری ازساحات نا امن غزنی وارد می شوند.

جنرال امین الله امرخیل قوماندان امنیه ولایت غزنی نیز حضور افراد سیاه پوش مربوط به گروه داعش را تأیید می کند.

جنرال امرخیل گفت:" درطی یک هفته اخیر راپورهای که به ما رسیده نشان می دهد که گروپ های 20 نفره سیاه پوش درساحات ولسوالی گیرو وبعضی ولسوالی های نا امن غزنی دیده شده است".

آنان می گویند که اگر دولت افغانستان حضور گروه داعش و افزایش تحرکات طالبان را دراین ولایت نادیده بگیرد ممکن دربهار سال آینده غزنی هم مثل ولایت قندز به دست مخالفین دولت سقوط کند.

پیش از این تحرکات گروه افراد وابسته به داعش در ولسوالی های خاک افغان زابل وشاهجوی این ولایت ازسوی مسئولین تأیید شده بود.

اما اکنون مسئولین درغزنی سربازگیری گروه داعش را درشماری از ولسوالی های نا امن وساحات تحت کنترول طالبان دراین ولایت، تأیید می کنند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG