لینک های دسترسی

Breaking News

نتنیاهو: جنگ غزه دوامدار است


در اثر حملات طیارات جنگی و تانک های اسرائیلی بر نوار غزه، حد اقل بیست و شش نفر کشته شد. این حملات بخشی از نبردیست که بنیامین نتنیاهو هشدار داد ممکن برای مدت طولانی ادامه یابد.

مقامات صحی فلسطینی ها گفتند تعداد مجموعی تلفات به روز سه شنبه به بیشتر از یک هزار و یکصد نفر رسید که اکثر آنها افراد ملکی بودند. این تلفات پس از حملات سراسری شبانه نیرو های اسرائیلی صورت گرفته که از سه هفته قبل آغاز گردیده است. اهداف حملات شامل منزل رهبر حماس، و عمارتی بود که در آن تلویزیون ورادیوی الاقصا، مربوط حماس، جا داشت.

حملات چند ساعت بعد از بیانیه تلویزیونی بنیامن نتنیاهو آغاز گردید که برای اسرائیلی ها گفت برای نبرد دوامدار در برابر حماس آماده باشند" می دانیم روز های دشواری را در پیش داریم، این یک روز رنج آور و مشکلی است. ما باید حوصله داشته باشیم و مصمم باشیم که مبارزه علیه این گروه دهشت افگن و قاتل را دوام دهیم که می خواهند ما را نابود سازند."

نتنیاهو گفت عملیات نظامی تا زمانی خاتمه نخواهد یافت که تمام تونل های شورشیان حماس، که برای داخل شدن به اسرائیل از آن استفاده به عمل می آید، تخریب گردد.

قوای نظامی اسرائیل به روز سه شنبه اعلان کرد که پنج عسکر اسرائیلی توسط جنگجویان حماس کشته شد که از این تونل ها استفاده می کنند. از تاریخ هشت جولای تا کنون پنجاه و سه عسکر اسرائیلی کشته شده اند.

گزارش جنگ اسرائیل و حماس در غزه
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:22 0:00

در همین حال آیت الله علی خامنه ای رهبر ارشد روحانی ایران امروز سه شنبه گفت اسرائیل قتل عام را در غزه مرتکب می گردد، و علاوه کرد که جهان اسلام باید فلسطینیان را مسلح سازند" آنچه که مقامات رژیم صهیونست انجام می دهند نسل کشی است که باید مجازات شوند."

رهبران جهان، با وجود تلاش های مکرر برای ایجاد توافق بین دو جانب و دوام آتش بس، برای کاهش بحران ناکام شده اند.

اداره رئیس جمهور اوباما روز دوشنبه از جان کری وزیر خارجه امریکا در برابر انتقاداتی دفاع کرد که گویا تلاش های آقای کری به نفع حماس است.

بانکی مون منشی عمومی سازمان ملل روز دوشنبه بار دیگر خواستار توقف جنگ شده، و هردو جانب را متهم به روش اخلاقا نادرست و غیر مسوولانه نمود.

از جانب دیگر در حالیکه جهان حملات اسرائیل را دحشت فکر می کنند، اعضای کانگرس امریکا از رئیس جمهور اوباما خواستند که از وارد کردن فشار بر اسرائیل برای ختم نبرد خوداری کند.

XS
SM
MD
LG