لینک های دسترسی

Breaking News

ولسوال جغتو غزنی درکمین طالبان کشته شد


ماه گذشته طالبان دریک حمله گروهی برمرکز شهر غزنی بیش از ۳۵۰ زندانی را از محبس این ولایت آزاد کردند
ماه گذشته طالبان دریک حمله گروهی برمرکز شهر غزنی بیش از ۳۵۰ زندانی را از محبس این ولایت آزاد کردند

مسئولین محلی ولایت غزنی می گویند که محمد داود ولسوال جغتو این ولایت، صبح امروز دریک کمین مخالفین دولت کشته شد.

این مسئولین می گویند که ولسوال جغتو این ولایت، زمانیکه از مرکز شهر غزنی به سمت ولسولای جغتو درحرکت بود درمنطقه موسوم به سه قلعه قیاق درمسیر ولسوالی جغتو با کمین طالبان مواجه شده وبه قتل رسیده است.

محمد علی احمدی معاون والی غزنی باتأیید این خبر به رادیو آشنا صدای امریکا گفت" محمد داود ولسوال جغتو غزنی با یک موتر شخصی مسافر بری بسوی این ولسوالی میرفت که درساحه قیاق دریک کمین طالبان به قتل رسیده است".

آقای احمدی گفت" که براساس راپور ها راننده او هم درساحه مفقود است ممکن به قتل رسیده باشد".

به گفته ی مقام های قوماندانی امنیه این ولایت، ولسوال جغتو بدون در جریان گذاشتن پولیس این ولسوالی با یک عراده موتر شخصی از شهر غزنی به سمت ولسوالی حرکت کرده است.

تا کنون مخالفین دولت دراین باره اظهار نظر نکرده است. غزنی از ولایات نا آرام درمرکز افغانستان است که مخالفان دولت درشماری از ولسوالی های آن حضور گسترده دارند.

ولسوالی جغتو ولایت غزنی در۳۰ کیلو متری مرکز شهر این ولایت قرار دارد که درطی ۱۴ سال اخیر از ولسوالی های نسبتأ امن غزنی به حساب میرفت.

درماه گذشته طالبان دریک حمله گروهی برمرکز شهر غزنی بیش از ۳۵۰ زندانی را از محبس این ولایت آزداد کردند. همچنان درهفته گذشته گروه طالبان با مسدود ساختن شاهراه کابل – کندهار مسیر این شاهراه را برای مدت کمتر ازیک هفته، بروی ترافیک مسدود کرده بود.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG