لینک های دسترسی

Breaking News

حمله انتحاری در کابل یک کشته و سه زخمی برجا گذاشت


آرشیف
آرشیف

در حمله انتحاری ذریعۀ موتر بم گذاری شده که ساعت هشت صبح امروز در منطقه تنگی تره خیل صورت گرفت، یک پولیس کشته و سه تن دیگر مجروح شدند.

حشمت الله ستانکزی، سخنگوی قوماندانی امنیه کابل به رادیو آشنا صدای امریکا گفت که مهاجم انتحاری قصد داشت در یک منطقه مزدحم شهر کابل حمله انتحاری را انجام بدهد، اما زمانیکه پی برد که پولیس بر وی مشکوک شده است، مواد انفجاری خود را منفجر ساخت.

تنگی تره خیل، یکی از راههای ورودی کابل است که هفتۀ گذشته نیز شاهد حملۀ انتحاری بر یک موتر حامل منسوبین اردوی ملی افغانستان بود.

رحمت الله نبیل، رئیس عمومی امنیت ملی روز چهار شنبه در جلسه استجوابیه ولسی جرگه درمورد عوامل نا امنی گفت که نیرو های امنیتی افغان از جمع ۲۷ دروازۀ ورودی کابل تنها بر چهار دروازه کنترول دارند و بس.

آقای نبیل گفت که بیش از ۱۰۳ گروه مسل غیر مسوول و ۱۰۷ گروه دهشت افگن در اطراف کابل موقعیت دارند. او افزود که هم اکنون حدود ۵۰۰ عراده موتر زرهی فاقد اسناد در کابل تردد می کند که بیشترینه از افراد زورگو و زورمند می باشد.

به گفتۀ رئیس عمومی امنیت ملی، اکثر زورگویان در انتخابات گذشته برای یکی از دو نامزد ریاست جمهوری کار کرده و در تیم انتخاباتی تنظیم شده بودند وحالا مشکل است که به سهولت بالای شان دست ماند.

  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG