لینک های دسترسی

Breaking News

هفت نفر در حمله انتحاری در کابل مجروح شد


این سومین رویداد امنیتی در یک هفته در کابل بود
این سومین رویداد امنیتی در یک هفته در کابل بود

حملۀ انتحاری حوالی ساعت ۹:۱۰ صبح امروز در ساحۀ جوی شیر شهر کابل هنگامی اجراء شد که کاروان موتر نیروهای بریتانیایی از محل می گذشت.

جنرال عبدالرحمان رحیمی قوامندان امنیه ولایت کابل در محل رویداد به خبرنگاران گفت که در نتیجۀ این حمله به شمول یک زن سه غیرنظامی جراحت سطحی برداشته اند.

اما وحیدالله مایار سخنگوی وزارت صحت عامه به صدای امریکا گفت که پس از این رویداد هفت زخمی به شفاخانه های کابل منتقل شده اند که به گفتۀ وی وضعیت صحی آنان خوب است.

آقای رحیمی گفت که یک مهاجم انتحاری سوار بر موتر کرولا، موتر مملو از مواد انفجاری را در پهلوی کاروان نیروهای خارجی که از محل می گذشت انفجار داد که در اثر این حمله دو وسیله نظامی نیروهای ماموریت حمایت قاطع نیز تخریب شد.

قوماندان امنیۀ کابل گفت که در این رویداد، هیچ گونه آسیبی به نیروهای خارجی نرسیده است، اما طالبان ضمن پذیرفتن مسوولیت این حمله از کشته شدن ۱۲ سرباز خارجی در آن خبردادند.

ذبیح الله مجاهد که خود را سخنگوی گروه طالبان معرفی می کند، با ارسال پیامی به رسانه ها همچنان گفته است که حملۀ امروز توسط رحمت الله خوستوال یکی از جنگجویان آن گروه انجام یافته است.

XS
SM
MD
LG