لینک های دسترسی

Breaking News

کرزی: تفاهمنامۀ استخباراتی با پاکستان لغو شود


حامد کرزی گفته است که در آینده نیز چنین تفاهمنامه یی امضا نشود
حامد کرزی گفته است که در آینده نیز چنین تفاهمنامه یی امضا نشود

رئیس جمهور پیشین افغانستان از امضای یادداشت تفاهمنامه میان اداره های استخباراتی افغانستان و پاکستان ابراز نگرانی کرده و آن را خلاف منافع ملی افغانستان خوانده است.

دفتر حامد کرزی با نشر خبرنامه یی در صفحۀ فیسبوک خود رهبران حکومت افغانستان را به لغو این سند ترغیب کرده و گفته است که در آینده نیز از امضای چنین تفاهمنامه یی پرهیز شود.

در همین حال، ولسی جرگۀ شورای ملی افغانستان افغانستان نیز امضای این تفاهمنامه را عمل ننگین دانسته و خواهان لغو آن شده است.

عبدالرووف ابراهیمی رئیس ولسی جرگۀ افغانستان پاکستان را به ایجاد ناامنی در افغانستان متهم کرد و مخالفت خود را با امضای این تفاهمنامه ابراز کرد.

آقای ابراهیمی این پیمان را ننگین خواند.
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:23 0:00

ولسی جرگۀ افغانستان روز چهارشنبه فیصله کرد که حنیف اتمر مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری و رحمت الله نبیل رئیس عمومی امنیت ملی افغانستان روز یکشنبه برای استجواب به مجلس فراخوانده شوند.

عبد رب الرسول سیاف رهبر جهادی افغانستان نیز در صفحۀ فیسبوک خود نگاشته است که در مورد امضای این تفاهمنامه باید در سطح ملی تصمیم گرفته شود.

آقای سیاف استدلال کرده است که از این سند پاکستان به سود خود استفاده کرده و برای ادامۀ فعالیت خود در افغانستان چتر قانونی پیدا می کند و به گفتۀ آقای سیاف آشکارا بر ضد امنیت و ثبات افغانستان عمل خواهد کرد.

پیشتر از این امرالله صالح و اسدالله خالد که هر دو زمانی رئیس امنیت ملی افغانستان بودند، با امضای این سند مخالفت شدید نشان داده و آن را به زیان افغانستان خوانده بودند.

حکومت افغانستان تا کنون در مورد انتقادهای تازه واکنشی نشان نداده است، اما پس از بروز تازه ترین واکنش ها سخنگویان ریاست جمهوری و ریاست امنیت ملی افغانستان گفتند که این موضوع تازه نیست و در گذشته نیز چنین تفاهمی میان اداره های استخباراتی افغانستان و پاکستان صورت گرفته بود.

XS
SM
MD
LG