لینک های دسترسی

Breaking News

کنیا انبار بزرگ عاج فیل را به آتش کشید


رئیس جمهور کینیا ذخیره عاج فیل را که در تاریخ کم نظیر بوده است، به آتش کشید تا ثابت کند که عاج در بدن فیل نسبت به بازار ارزش بیشتری دارد.

درحالی که ستونی از دود در یک پارک گل آلود ملی کینیا به هوا بلند می شد، رئیس جمهور کنیاتا، ریاست به آتش کشیدن ١٠٥ تن عاج فیل و ١،٣٥ تن شاخ کرگدن را به عهده داشت.

رئیس جمهور کینیاتا می گوید که "انبار عاجی که در پیش روی ما است، بیانگر راسخ بودن اراده ما می باشد. در مقابل شما، آقایان و خانمها، این توده بزرگ عاج و شاخ کرگدن سوزانیده می شود که تا حال در تاریخ صورت نگرفته است، و دلیل آن نیز خیلی واضح است. هیچ کس، و من تکرار می کنم، هیچ کس نمی تواند دست به تجارت عاج بزند، این تجارت آنها به مفهوم کشتار فیل های ما است و نابودی منابع طبیعی ما را در قبال دارد."

این رویداد نشان دهنده تعهد کینیا برای توقف دزیدن عاج از فیل ها و شاخ از کرگدن ها در مقابل قاچاق رو به گسترش آن می باشد، زیرا این منتج به مرگ هزاران فیل در سرتاسر قاره افریقا می گردد.

یک سخنگوی اداره خدمات حیات وحش کینیا روز شنبه گفت که در مجموع، این مقدار عاج در این آتش سوزی از ٨٥٠٠ فیل بدست آمده است.

منتقدین استدلال می کنند که کشور ناداری مانند کینیا می توانست با فروش این مقدار عاج زندگی مردم خویش را بهبود بخشد.

اما اداره خدمات حیات وحش کینیا در پاسخ به این مسئله گفت هرگاه این عاج به فروش می رسید در نتیچه نابودی فیلها به منظور قاچاق عاج به صورت گسترده بلند می رفت، و بقای این حیوان را با خطر مواجه می ساخت. فیل های زنده ارزشمند است ولی عاج ارزشی ندارد.

هیدر هیگن باتم، معین وزارت خارجه ایالات متحده در امور مدیریت منابع دررویداد سوزانیدن عاج و شاخ کرگدن اشتراک ورزیده و گفت که حفاظت از فیل ها به سود همه است.

خانم هیدر هیگن باتم می گوید "در سیاحت منافع اقتصادی نهفته است، صنعت سیاحت باعث خلق کردن مشاغل می گردد و ثبات می آورد. مردمان زیادی مایلند این مخلوقات عجیب و غریب را ببینند. این کار به سود مردم کینیا است و به مسکن و ماوای حیوانات مفید می باشد."

کشتار حیات وحش به منظور قاچاق اعضای بدن آنها در سالهای اخیر بسیار افزایش یافته و کار باعث شد که بین سالهای ٢٠١٠ تا ٢٠١٢ یکصد هزار فیل کشته شود.

جیمز آیزک، آمر منطقوی شرق افریقای صندوق وجهی بین المللی برای بهبودی حیات حیوانات می گوید که این رقم درشت نمایانگر خطر برای فیل ها در همه جا بوده می تواند.

جیمز آیزک می گوید "هرگاه این کار ادامه پیدا کند، و کشتار حیوانات توقف نکند، ممکن جمعیت فیل های جهان تا بیست سال آینده نابود شود."

کینیا در توقف کشتار فیل ها موفق بوده است، از ٣٨۴ فیلی که در ٢٠١٢ کشته شده است، این تعداد در ٢٠١٥ به ٩٦ کاهش یافته است. اما کسانی که با حفاظت حیوانات سروکار دارند هشدار می دهند هرگاه این کشور مراقب نباشد این رقم به آسانی می تواند دوباره بلند برود.

هرگاه این این کشور چنین مراقبت را دوام دهد، درین صورت حرف های پیتر نایتس، رئیس یک گروه از محافظه کاران در مورد سوختاندن عاج صدق پیدا می کند.

پیترنایت می گوید، "خوب، هرگاه ما درتاریخ به عقب نگاه کنیم این تصویر امروزی ممکن نمایندگی از ختم تجارت عاج باشد که ما از آن توقع می بریم."

رئیس جمهور کینیاتا می گوید او خواهان توقف کامل تجارت عاج در اجلاس بین المللی تجارت حیات وحش سایتس خواهد گردید که در ماه سپتمبر برگزار می گردد.

XS
SM
MD
LG