لینک های دسترسی

Breaking News

عملیات بازگشایی راه مواصلاتی ناوه پاس کنر


راه ناوه پاس که از مرکز کنر به امتداد باجوړ و مومند ایجنسی قرار دارد.
راه ناوه پاس که از مرکز کنر به امتداد باجوړ و مومند ایجنسی قرار دارد.

مقامات امنیتی افغان می گویند عملیات نظامی را امروز جمعه به منظور بازگشایی سرک ناوه پاس کنر آغاز کرده اند.

عبدالحبیب سیدخیل، قوماندان امنیۀ کنر می گوید که نیروهای آنان "تا منطقۀ ناوه پیشروی کرده و انتظار می ورد به زودی راه را بازگشایی کنند."

آقای سیدخیل عملیات آغاز شده را موفق خوانده می گوید که هدف آن گشایش مجدد سرک اتصالی مرکز کنر با مومند ایجنسی از طریق ناوه پاس است که از چهار سال به اینسو به روی ترافیک مسدود بود.

عملیات برای بازگشایی راه ناوه پاس که از مرکز کنر به امتداد باجوړ و مومند ایجنسی قرار دارد، به گفتۀ آقای سیدخیل ساعت شش صبح به وقت محل آغاز و تا کنون پیشرفت قابل ملاحظۀ به دست آورده اند.

قوماندان امنیۀ کنر گفت که نیرو های امنیتی افغان "بامقاومت طالبان رو به رو اند و تا اکنون دو مخالف مسلح را کشته و چهار تن دیگر را مجروح ساخته ایم. نزدیک به سه کیلومتر تا گشایش مکمل این مسیر باقی مانده است."

آقای سیدخیل می گوید که به منظور تامین امنیت مناطق دوباره تصرف شده، پوسته های امنیتی پولیس را در مسیر سرک ایجاد کرده اند.

مسیر ناوه پاس کنر در گذشته سرک مزدحم رفت و آمد مردم را تشکیل می داد که از نزدیکی ولسوالی سرکانو ولایت کنر می گذرد. این مسیر در حال حاضر با مشکلات شدید امنیتی مواجه است.

در این منطقه پولیس سرحدی که برای تامین امنیت موظف بوده است، از دو هفته به اینسو در محاصرۀ مخالفین مسلح قرار دارد که به گفتۀ مقامات امنیتی با رسیدن نیرو های کمکی، مشکلات آنان نیز حل خواهد شد.

مسولین امنیتی این را هم می گویند که به دلیل موجودیت مشکلات و تعبیۀ ماین، اکمالات زمینی نیرو های پولیس سرحدی امکان پذیر نبوده و در این مدت پوسته های آنان از طریق هوا اکمال می شد.

XS
SM
MD
LG