لینک های دسترسی

Breaking News

همکاری مردم در مساعدت به بیجا شدگان ولایت کندز


مساعدت به بیجا شدگان ولایت کندز
مساعدت به بیجا شدگان ولایت کندز

یک تاجرجوان افغان برای نزديك به پنج صد بیجاشدۀ كندز درشهركابل زمينه بودو باش را فراهم ساخته است.

مهاجرین ولایت کندز درمحل بود و باش شان درشهر كابل ، جائیکه از چند روز بدينسو باشندگان ولايت كندز به آن آواره شده اند، با مشکلات زیادی روبرو اند.آنها نگران مشكلات امنيتي خود هستند و با مشکل شرایط معیشتی نیز روبرو اند.

حکمت الله شادمن یک تاجر جوان افغان به کمک مردم کندز شتافته و همه مصارف آن ها را به عهده گرفته است.او میگوید : كسانيكه هميشه به نقاق دامن ميزنند من ميخواهم نشان بدهم كه پشتون،تاجک،هزاره ، شمال و جنوب هیچ فرق ندارد افغانستان یک افغانستان است و یک ملت دارد و امروز اګر در شمال مشکل است برادران کندهاری در خدمت شان است.

دریک گوشۀ دیگر برای بیجا شدگان غذا تهیه میگردد و شماری از اطفال آماده صرف غذا دیده میشوند. در جمع بیجا شدگان کسانی هم از ولایت كندز آواره شده اند كه همه هست و بود خود را در جریان جنگ از دست داده اند.

يك تن از بیجا شدگان ولایت كندزمیگوید آنها خواهان توجه بیشترمقامات حکومت افغانستان درزمینه مساعدت و تامین امنیت بیجا شدگان کندزدرشهر کابل میباشند لکن اکثر بیجا شدگان آرزوی برگشت به خانه های خود را دارند.

اتحاديه ادويه فروشان شهركابل نیز امروز پنج تن ادويه را به ارزش چهل هزار دالر به بیجا شدگان كندز مساعدت نمود. وزارت صحت عامه افغانستان ميگويد در اثر جنگ تعداد زياد مردم زندگی شان را از دست داده ونیز به تعداد حد اقل يك هزار نفر زخمی شده اند.

اگرچه شماری از باشندگان كندزکه به کابل آواره شده اند ازکمک های افراد و برخی از ادارات و مؤسسات ستایش میکنند، اما خواهان توجه بیشتر از سوی مقامات هستند.

تلاش مردم برای بیجاشدگان ولایت کندز
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:58 0:00

XS
SM
MD
LG