لینک های دسترسی

Breaking News

محاصره ولسوالی امام صاحب درهم شکست


کندز از پنج روز به اینسو میدان جنگ شدید میان طالبان و نیرو های افغان بود
کندز از پنج روز به اینسو میدان جنگ شدید میان طالبان و نیرو های افغان بود

تبادله آتش و درگیری بین نیروهای امنیتی افغان و طالبان در ولسوالی های مختلف ولایت کندز که شامل بازار ولسوالی امام صاحب می شود تا شب گذشته نیز ادامه داشت، اما به گفتۀ مقام های محلی نیرو های نظم عامه شب گذشته در ولسوالی امام صاحب مستقر شدند.

مردم محل به صدای امریکا گفتند که در درگیری های شب گذشته طالبان از بعضی نقاط ولسوالی امام صاحب مجبور به عقب نشینی شدند. آنان می گویند که برای درهم شکستن محاصره، نیرو های اردوی ملی هنوز هم در منطقۀ تاشگذر با طالبان درگیر جنگ اند.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخلۀ افغانستان به صدای امریکا گفت که نیرو های افغان در کندز دست بالا داشته و طالبان را شکست داده اند. او افزود که در این عملیات هیچگونه حمایت از نیرو های ناتو تقاضا نشده است.

صدیقی می گوید که طالبان در کندز شکست خورده اند
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:14 0:00

محمد عمر صافی والی کندز روز دوشبه به خبرنگاران گفت که مخالفان مسلح راه مواصلاتی منتهی به قرارگاه اردو ملی در تاشگذر را قطع کرده است. نیروهای امریکایی یک قرارکاه بزرگ را در منطقه تاشگذر تاسیس نموده بودند که سال گذشته به اردوی ملی تسلیم داده شد.

تا کنون رقم دقیق تلفات در این درگیری ها مشخص نیست و مقام های محلی نیز از ارایۀ معلومات در این مورد به رسانه ها پرهیز می کنند.

عبدالواسع باسل سخنگوی والی کندز به صدای امریکا گفت که نیروهای امنیتی افغان مخالفان مسلح را در ولسوالی امام صاحب به عقب رانده است. او افزود که مصطفی یکی از فرماندهان مشهور طالبان نیز شب گذشته در ولسوالی امام صاحب کشته شده است.

وزارت امور داخله افغانستان نیز با نشر خبرنامه یی کشته شدن این فرمانده طالبان را تایید کرده و اضافه کرده است که در عملیات شب گذشته ۲۷ نفر از همراهان مصطفی نیز کشته شده است.

وزارت امور داخله قوماندان مصطفی را یکی از طراحان درگیرهای اخیر درکندز خوانده است. تا کنون طالبان در مورد کشته شدن فرمانده آن گروه در ولسوالی امام صاحب ابراز نظری نکرده است.

  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG