لینک های دسترسی

Breaking News

قیام کنندگان محلی در کندهار چهار طالب را کشتند


ساکنان شماری از ولسوالی های لغمان و ننگرهار نیز بر ضد طالبان قیام کرده بودند
ساکنان شماری از ولسوالی های لغمان و ننگرهار نیز بر ضد طالبان قیام کرده بودند

درگیری شب گذشته میان طالبان مسلح و قیام کنندگان محلی در منطقه میرکلا ولسوالی میوند ولایت کندهار زمانی آغاز شد که طالبان مسلح در حال گذشتن از این منطقه بودند.

ضیا درانی سخنگوی قوماندان امنیه کندهار به صدای امریکا گفت که در این درگیری سه قیام کننده و چهار طالب کشته شد و ۱۱ نفر به شمول سه قیام کننده، یک پولیس محلی و هفت شورشی طالب زخمی شدند.

باشندگان ولسوالی میوند از یک ماه به اینسو برای تامین امنیت و پاکسازی آن ساحه از وجود طالبان بر ضد جنگجویان آن گروه قیام کرده اند. به گفتۀ قیام کنندگان،، نا امنی و فرش ماین ها توسط طالبان در دو ماه گذشته حدود ۳۰۰ ساکن محلی را کشته یا زخمی کرده است.

قبل از این باشندگان ولسوالی پنجوایی نیز بر ضد طالبان قیام کرده بودند و در شمار دیگر ولسوالی ها از جمه ولسوالی دانگام ولایت کنر نیز این گونه قیام ها صورت گرفته بود.

از سوی دیگر حوالی ساعت ۹ صبح امروز افراد ناشناس سوار به موتر سایکل دو محافظ عطاالله عطا عضو شورای ولایتی کندهار را به ضرب گلوله از بین بردند.

آقای عطا به صدای امریکا گفت که محافظین اش درناحیه نهم شهر کندهار درمنطقه "دبرو" زمانی کشته شدند که از منزل به سوی وظیفه روان بودند.

سخنگوی قوماندان امنیه کندهار گفت که تحقیقات پولیس برای بازداشت عاملین این حادثه آغاز شده است.

از یکماه گذشته به اینسو ترور کارمندان دولت و بزرگان قومی افزایش یافته و در این مدت به تعداد ده تن آنان کشته شده اند.

XS
SM
MD
LG