لینک های دسترسی

Breaking News

پدر متجاوز بر دخترانش به مرگ محکوم شد


یک باشندۀ ولسوالی شولگره ولایت بلخ از سوی محکمۀ ابتدایی این ولایت به جرم تجاوز جنسی بالای دو دختر خورد سال اش به اعدام محکوم شد.

گفته میشود که این عزیز الله – که ۴۵ سال عمر دارد – به کرات بالای دو ختر خورد سال خود، فعل لواط را انجام داده و بدنبال شکایت همسرش از سوی پولیس بازداشت شد و محاکمه گردید.

زنان و کودکان به کرات مورد آزار و اذیب جنسی قرار گرفته و خشونت دیده اند اما وقوع ایگونه خشونت پیشینۀ زیادی ندارد.

همسر عزیز الله می گوید که شوهرش بعد از نوشیدن مشروب الکولی بر دو دختر خود تجاوز جنسی می کرد و او این واقعه را "یک بدنامی بزرگ" به خود و خانواده اش می داند.

محمد عثمان مولوی زاده رئیس محکمه ابتدایی مزارشریف در دور نخست محاکمه، عزیزالله را به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم کرد.

با این حال عزیزالله از این عملش اظهار ندامت کرده می گوید "قاضی صاحب این که درحال نشئه گی شده، شده دیگه، حالی یک عفو از شما میخواهم دیگه اینکه اولاد های مه آینده اش را در نظر بگیرین دیگه بی کسی مره هم در نظر بگیرین پدر نی، مادر نی، قوم و خویش نی، هیچ کسی نیست."

مسئولان کمیسیون مستقل حقوق بشر در زون شمالی افغانستان می گویند که خشونت علیه زنان نسبت به سال گذشته نزدیک به چهل درصد افزایش یافته است.

سید محمد سامع رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر در بلخ به رادیو آشنا گفت "در سال ۱۳۹۱ امار خشونت های را که ما داشتیم درحدود ۳۸۱ مورد بود و امار های که امسال تا همین وقت را داریم حدود ۶۲۱ مورد است شما مقایسه بکنید فکر میکنم شاید بالاتر از چهل درفیصد احتمال دارد که افزایش را نشان میدهد."

پیش ازاین نیز در تازه ترین مورد یک دختر در ولسوالی شورتپه ولایت بلخ مورد تجاوزجنسی قرار گرفت و یک دختر دیگر بعد از حل مشکلات خود با نامزدش در ولایت بغلان مرکزی مورد شلیک گلوله قرار گرفت.
XS
SM
MD
LG