لینک های دسترسی

Breaking News

بیم غرق شدن صدها پناهجو در ساحل لیبیا


یک کشتی حامل هفتصد مهاجر که بسوی اروپا در حرکت بود در آبهای سواحل لیبیا غرق گردید. مقامات می گویند تا کنون بیست و هشت تن نجات داده شده و بیم آن می رود که صدها تن دیگر در ان هلاک شده باشد.

این کشتی در آبهای در فاصله یکصد و نود کیلو متری در جنوب جزیره جنوبی لمپیدوسا ایتالیا سرنگون گردید.

پاپ فرانسس رهبر کاتولیک های جهان به تعقیب گزارش سرنگونی این کشتی از جامعه جهانی تقاضای کمک نمود . برای قربانیان این حادثه دعا کرد " آنها زنان و مردان مثل ما و شما استند، برادران ما خواهان زندگی بهتر استند، گرسنگی می کشند، آزار و اذیت می شوند، زخمی استند، استثمار می شوند، قربانیان جنگ استند، از شما می خواهم که برایشان دعا کنید."

مشکلات پناهجویان

رسیدن به سرزمین و محل اقامت تازه در اروپا و دیگر نقاط یکی از جمله مشکلات پناهجویان است.

در کشور های مثل ایتالیا و افریقای جنوبی مهاجرین خود را در گیر اختلافات سیاسی می یابند. ایتالیا از اتحادیه اروپایی می خواهد تا برای صدها مهاجری که به آن کشور می آیند زمینه کمک را فراهم سازد.

به اساس گزارش ها در بعضی از شهر های ایتالیا دیگر گنجایش اقامت برای مهاجرین وجود ندارد . دییگو موراکه مقام ارشد پولیس محل می گوید تلاش های زیاد به خرج خواهد داد تا از پناهجویان استقبال صورت گیرد" وقتی آنها اینجا می رسند همیشه برای یافتن کار میکوشند. می خواهند شهر های مثل پلیرمو، میلان، و یا روم را ببینند. وقتی آنها اینجا می آیند ما کوشش عام و تام خود را میکنیم."

تعهد رئیس جمهور افریقای جنوبی

در عین زمان جیکب زوما، رئیس جمهور افریقای جنوبی، تعهد نمود تا به کمک پولیس، که با مظاهره کنندگان برخورد کرد، خشونت علیه مهاجرین را خاتمه بخشد.

حملات اخیر ناشی از بیگانه هراسی، در شهر دوربن ، منجر به قتل شش تن گردید. اکثریت مهاجرین غیر افریقای جنوبی در کمپ های موقت پناه جستند.

در روز های اخیر پولیس با مظاهره کننده گانی، که شهروندان خارجی را اذیت می کردند، برخورد کرد. مظاهره کنندگان شکایت می کنند که خارجی ها کار را از اتباع افریقای جنوبی گرفته اند.

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG