لینک های دسترسی

Breaking News

وزیری: داعش در افغانستان شکست خورده است


 وزارت دفاع افغانستان می گوید مراکز داعش در ننگرهار نابود گردیده است.
وزارت دفاع افغانستان می گوید مراکز داعش در ننگرهار نابود گردیده است.

ضمیر کابلوف نمایندۀ ویژه روسیه در امور افغانستان و پاکستان به تازه‌گی در گفتگویی با خبرگزاری تاس روسیه گفته است که فعالیت‌های گروه داعش در افغانستان گسترش یافته و این گروه با پرداخت پول هنگفت از بین جوانان سربازگیری می‌کند.

آقای کابلوف افزوده است که شمار افراد وابسته به گروه داعش در افغانستان به ده هزار تن می‌رسد و اگر جلو تبلیغات این گروه گرفته نشود؛ ممکن شمار داعشیان بیشتر از این رقم در این کشور گردد.

این دیپلومات روسی وضعیت افغانستان را شکننده نیز خوانده است.

اما وزارت دفاع افغانستان از شکست داعش در این کشور سخن می‌زند.

جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به صدای امریکا می‌گوید که گروه داعش می‌خواست در ولایات هلمند، فراه، غزنی، ارزگان و زابل می‌خواست مراکزی را ایجاد کند؛ اما از سوی نظامیان افغان سرکوب شدند.

به گفتۀ وزیری مراکز داعش در ننگرهار نیز نابود گردید و این گروه جایی در بین مردم افغانستان ندارد.

او می‌افزاید "آنها تبلیغات استند، هر قدر که تعداد شان را می‌گویند در سطح تبلیغات است، در هر جایی که اینها سر خود را بلند کردند، نابود شدند."

با آنکه به گفتۀ مقامات امنیتی گروه داعش در ولایت ننگرهار شکست خورده است؛ اما به تازه‌گی عبدالحبیب سیدخیل قوماندان امنیۀ ولایت کنر به صدای امریکا گفته است که ۸۵ خانوادۀ گروه داعش پس از شکست در ننگرهار، به ساحات کوهستانی ولسوالی سرکانو در این ولایت متواری شده اند.

اما جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در رابطه به این موضوع گفت "مردم کنر آماده نیستند که داعش را جای بدهند، مردم کنر کاملاً از قوای مسلح شان دفاع می‌کنند، ما امروز در نورستان هم عملیات داریم، اینها در هر جایی که سر بلند کنند، به جز این که نابود شوند، راهی دیگر ندارند."

جنرال وزیری می‌گوید که گروه داعش در افغانستان تلفات سنگینی را متحمل شده اند و برخی قوماندانان خود را از دست داده اند.

هرچند مقامات امنیتی ارقام دقیقی از گروه داعش در افغانستان ارائه نمی‌کنند؛ اما حضور این گروه در شرق افغانستان از نگرانی‌های جدی نماینده‌گان مردم در ولسی جرگه می‌باشد.

برخی از اعضای ولسی جرگه بارها تأکید کرده اند که اگر این گروه جدی گرفته نشود، در آیندۀ به مشکل بزرگی مبدل خواهد شد.

XS
SM
MD
LG