لینک های دسترسی

Breaking News

مسمومیت شاگردان یک مکتب دخترانه در هرات


باشنده گان محل میگویند این احتمال میرود که این مسمومیت شاگردان ناشی از انتشاز گاز ال پی جی باشد
باشنده گان محل میگویند این احتمال میرود که این مسمومیت شاگردان ناشی از انتشاز گاز ال پی جی باشد

مقام های صحی ولایت هرات میگویند بیشتر مسموم شده گان شاگردان مکاتب هستند که هنگام حضور در صنوف درسی دچار گاز گرفتگی شده اند.

رفیق شیرزی سخنگوی شفاخانه حوزوی هرات میگوید این حادثه صبح امروز در شهرک حبیب المصطفی منطقه جبریل این ولایت بوقوع پیوسته است.

بگفته آقای شیرزی در بین مسموم شده گان چندین تن از استادان و خدمه های مکتب مذکور به همراه شماری از والدین متعلمین نیز دیده میشوند.

این مسوول صحی میگوید از بین افراد مسموم شده تنها وضعیت ده تن وخیم است که در بخش مراقبت های ویژه شفاخانه حوزوی هرات بستر میباشند.

اما باشنده گان محل میگویند این احتمال میرود که این مسمومیت ناشی از انتشاز گاز ال پی جی باشد.

آنها میگویند در اطراف این مکتب کوره های خشت پزی وجود دارد که همه روزه دود کاربن تولید میکنند و شاید مسمومیت متعلمین ناشی از این موضوع باشد.

شماری از متعلمین و استادان این مکتب که مسموم شده نیز می گویند در ابتدا بوی گاز را احساس کرده و زمانی که از صنف های درسی خود بیرون شده اند دچار مسمومیت شده اند.

همزمان نقیب آروین ولسوال ولسوالی انجیل هرات می گوید محل حادثه از سوی نیروهای امنیتی مسدود شده و تحقیقات برای پیدا کردن علت این حادثه آغاز شده است.

از جانب دیگر وزارت معارف افغانستان با نشر خبرنامه ای گفته به تعداد 40 تن از شاگردان صنوف پنجم و ششم لیسه خصوصی حبیب المصطفی ولایت هرات به دلیل نا معلوم مسموم شده اند که بعد از انتقال به شفاخانه حوزوی این ولایت مداوا و صحت یاب شده اند.

طی سال جاری این سومین واقعه مسمومیت شاگردان معارف در ولایت هرات است که بوقوع میپیوندد.

XS
SM
MD
LG